توجه بانک‌های مرکزی دنیا به طلا!

اقتصاد100- چند ماهی است سرمایه‌دارها و تحلیلگران هشدار می‌دهند که روند دلارزدایی آغاز شده و نهادها و اشخاص برای حفظ ارزش پول و دارایی خود به خرید طلا روی بیاورند.

توجه بانک‌های مرکزی دنیا به طلا!

به گزارش خبرنگار پول و سرمایه اقتصاد100 به نقل از کیتکو، جان پالسن موسس شرکت سرمایه‌گذاری پالسن اند کو ما شاهد افزایش تقاضای بانک‌های مرکزی برای جایگزین کردن دلار با طلا هستیم. این تازه آغاز این روند است.

وی افزود: طلا بالا خواهد رفت و دلار پایین می‌آید. از این منظر، بهتر است که روی طلا سرمایه‌گذاری کنید.

پالسن با اشاره به ادامه تورم و تنش‌های جدید ژئوپولیتیک گفت که روند دلارزدایی شروع شده و طلا نظر سرمایه‌گذاران را جلب کرده است.

وی گفت: دلار هنوز نقش مسلط را در ذخایر و تجارت دارد اما کشورهای دیگر نمی‌خواهند که مانند گذشته وابستگی زیادی به دلار داشته باشند.

پالسن خاطرنشان کرد که ارزش دلار آمریکا در مقابل سایر ارزها در حال کاهش است و این امر منجر به چاپ گسترده پول و تورم می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر امسال 9 درصد تورم داشته باشید و پولتان به دلار باشد یعنی 9 درصد از ارزش پول شما کم می‌شود. نرخ بهره بانکی هم در حدی نیست که این کاهش ارزش را جبران کند. این موضوع سرمایه‌گذاران و بانک‌های مرکزی دنیا را مجبور می‌کند که بجای دلار به دنبال چیزی دیگری برای حفظ ارزش پول خود باشند. از این رو دلار بار دیگر در حال اوج گرفتن است.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما