مدیر عامل کوالکام انتظار دارد اپل نخستین مودم 5G خود را در سال آینده عرضه کند

اقتصاد ۱۰۰ -کریستیانو آمون مدیر عامل کوالکام در اظهارات اخیر خود برآورد کرده که اپل بتواند در سال ۲۰۲۴ از مودم اختصاصی خود استفاده کند، موضوعی که مینگ چی کو چندان موافق آن نیست.

مدیر عامل کوالکام انتظار دارد اپل نخستین مودم 5G خود را در سال آینده عرضه کند

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل ازجی اس ام ،کریستیانو آمون مدیر عامل شرکت کوالکام، اخیرا در خلال سخنرانی خود در کنفرانس MWC 2023 گفته که تراشه 5G اپل ممکن است سال آینده آماده شود.

او در مصاحبه‌ای با وال استریت ژورنال گفته که ما انتظار داریم اپل مودم خود را در سال ۲۰۲۴ آماده بهره برداری کند، اما اگر آنها به مودم‌های ما نیاز داشته باشند، می‌دانند ما را کجا پیدا کنند!

کوالکام در حال حاضر تامین‌کننده انحصاری مودم‌های 5G برای دستگاه‌های اپل، از جمله کل سری آیفون ۱۴ است، اما مدت‌ها است که شایعه شده اپل در حال طراحی تراشه 5G اختصاصی خود به عنوان یک جایگزین داخلی است. مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ هم ماه گذشته گزارش داد که اپل در ابتدا قصد دارد از این تراشه فقط در یک محصول جدید مانند مدل رده بالای آیفون‌ها استفاده کند و حدود سه سال بعد مودم‌های کوالکام را به طور کامل حذف خواهد کرد.

بر اساس بازه زمانی که آمون به آن اشاره کرده، این امکان وجود دارد که تراشه 5G اپل حداقل در یک مدل از سری آیفون ۱۶ عرضه شود. همچنین این امکان وجود دارد که اپل بتواند ابتدا این تراشه 5G را در یک محصول کم حجم مانند آیپد معرفی کند. عملکرد تراشه اپل در مقایسه با مودم‌های کوالکام مشخص نیست، اما تغییر به طراحی داخلی احتمالا هزینه‌های تولید اپل را در طول زمان کاهش می‌دهد.

در همین حال انتظار می‌رود که تمامی مدل‌های آیفون ۱۵ باز هم به مودم اسنپدراگون X70 کوالکام مجهز شوند که در مقایسه با اسنپدراگون X65 که در تمامی مدل‌های آیفون ۱۴ استفاده شده است، سرعت شبکه‌ای و بهره‌وری انرژی بیشتری دارد. کوالکام همچنین اخیرا مودم اسنپدراگون X75 خود را معرفی کرده که همچنان این پتانسیل را دارد تا در برخی از دستگاه‌های آینده اپل، طی انتقال تدریجی به مودم اختصاصی خود استفاده شود.

از طرف دیگر مینگ چی کو تحلیلگر معتبر محصولات اپل در توییتی گفته که هنوز مشخص نیست که آیا مدل‌های آیفون ۱۶ به تراشه 5G اپل مجهز شوند یا خیر. او ادامه داده که این تصمیم به این بستگی دارد که آیا اپل بتواند بر چالش‌های فنی مربوط به mmWave و اتصال ماهواره‌ای غلبه کند یا خیر.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما