تلاش کوالکام برای رقابت با پردازنده سری M اپل با توسعه اسنپدراگون 8cx نسل 4

اقتصاد ۱۰۰ - طبق آخرین خبرها، مشخص شده که کوالکام خارج از سر و صدای رسانه‌ای در حال توسعه تراشه‌ای برای رقابت با سری چیپست‌های M اپل که به تازگی معرفی شده است.

تلاش کوالکام برای رقابت با پردازنده سری M اپل با توسعه اسنپدراگون 8cx نسل 4

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از سخت افزارمگ ،جدیدترین مشخصات اسنپدراگون 8cx نسل 4 بسیار جذاب است و به نظر می‌رسد که کوالکام در نظر دارد این SoC را به عنوان رقیبی جدی برای سری پردازنده‌های اپل در نظر بگیرد. در همین راستا مشخص شده که کوالکام قرار است این تراشه را با چیپست 12 هسته‌ای منتشر کند.

این خبرهای توسط یک اکانت توییتری منتشر شده و طبق همین گزارش‌ها کوالکام در حال کار بر روی تعدادی از این چیپست‌ها است، اما به نظر می‌رسد تراشه‌ای که قرار است بهترین عملکرد را ارائه دهد همان نسخه 12 هسته‌ای است که با پشتیبانی از 8 هسته پرفورمنس و 4 هسته بهره‌وری در دست توسعه است.

کوالکام اسنپدراگون 8cx نسل 4

همانطور که در ابتدا اشاره شد، این تراشه‌ها قرار است برای رقابت با سری پردازنده‌های M اپل عرضه شود و این نیز مشخص می‌کند که کوالکام در نظر دارد این SoC را برای سیستم‌های دسکتاپ و لپ تاپ در دسترس قرار دهد. افشاگر توییتری همچنین ادعا کرده که هر ست چهار هسته‌ای قرار است با اشتراک گذاری حافظه کش L2 با ظرفیت 12MB و کش L3 با ظرفیت 8 مگابایت در دسترس قرار گیرد.

از آن‌جایی که شایعه شده اسنپدراگون 8 سی اکس نسل 4 با پردازنده گرافیکی Adreno 740 عرضه می‌شود، کوالکام پردازنده گرافیکی جدیدی برای آن پیاده‌سازی نکرده است. Adreno 740 هنوز هم یک GPU قوی است اما استفاده آن در سیستم‌های دسکتاپ و نوت بوک‌های ویندوزی می‌تواند باعث برخی محدودیت‌ها شود. در نهایت طبق شایعات به نظر می‌رسد که اسنپدراگون 8cx نسل 4 قرار است با فرکانس 3.40 گیگاهرتزی هسته‌های پرفورمنس و 2.50 گیگاهرتزی هسته‌های E-Core عرضه شود.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما