مقدمه‌چینی برای حذف تیک تاک از گوشی همه امریکایی‌ها

اقتصاد ۱۰۰ - دولت ایالات متحده دستور داد ظرف کمتر از یک ماه اپلیکیشن تیک تاک از تمام دستگاه‌های هوشمند دولتی حذف شود اما این می‌تواند مقدمه‌ای برای حذف کامل تیک تاک در امریکا باشد.

مقدمه‌چینی برای حذف تیک تاک از گوشی همه امریکایی‌ها

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل ازجی اس ام ،یک مقام ارشد کاخ سفید روز دوشنبه ۲۷ فوریه (۸ اسفند) اعلام کرد که سازمان‌ها و مراکز دولتی در ایالات متحده تنها ۳۰ روز برای حذف اپلیکیشن تیک تاک از تمام دستگاه‌های هوشمند فرصت دارند.

ابلاغ این دستورالعمل از سوی دولت بایدن به قانونی بازمی‌گردد که چندی قبل نمایندگان کنگره امریکا به تصویب رساندند. در دسامبر ۲۰۲۲، در پی رشد روزافزون نگرانی‌ها از احتمال همکاری شرکت تیک تاک با پکن و تحویل اطلاعات کاربران امریکایی به حزب کمونیست چین، نمایندگان کنگره مصوب کردند که استفاده از اپلیکیشن تیک تاک در تمام‌ دستگاه‌های هوشمند متعلق به دولت امریکا ممنوع است.

تحلیلگران امنیت ملی در ایالات متحده معتقدند حزب کمونیست چین ممکن است از این اپلیکیشن برای انتشار اطلاعات دروغ، اطلاعات ناقص و دستکاری الگوریتم‌ها برای اثرگذاری روی آنچه کاربران امریکایی می‌بینند سوءاستفاده کند.

اوایل ماه ژانویه، لیزا موناکو معاون وزیر دادگستری امریکا گفت که دولت چین از شرکت‌های حوزه تکنولوژی که در خارج از خاک این کشور فعالیت می‌کنند می‌خواهد تا تمام داده‌های مهم خود را در اختیار مقام‌های چینی قرار دهند: «داده‌هایی که امروز جمع‌آوری می‌شوند، ممکن است فردا برای اهداف ترسناکی مورد استفاده قرار بگیرند. من شخصا هم از تیک تاک استفاده نمی‌کنم و به هیچ کس هم توصیه نمی‌کنم از این برنامه استفاده کند.»

رسانه‌ها پیش‌بینی می‌کنند که برخی قانون‌گذاران امریکایی ممکن است پا را فراتر از «ممنوعیت استفاده از اپلیکیشن تیک تاک در دستگاه‌های دولتی» بگذارند و فعالیت تیک‌تاک در امریکا را به کلی ممنوع اعلام کنند!

دولت چین روز سه‌شنبه 28 فوریه به این اقدام دولت امریکا واکنش نشان داد. مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: «ما قاطعانه با اقدام اشتباه دولت ایالات متحده از جمله تعمیم مفهوم امنیت ملی، سوءاستفاده از قدرت حاکمیت و اعمال فشار غیرمنطقی بر شرکت‌های خارجی فعال در آن کشور مخالفیم.»

قرار است شو زی چو، مدیرعامل تیک تاک در ماه مارس در کمیته انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان امریکا حاضر شود و درباره ارتباطات این شرکت با حزب کمونیست چین، امنیت کاربران و نگهداری داده‌ها و تأثیر این برنامه روی کودکان توضیح دهد.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما