موتورولا یک گوشی رول شونده را به نمایش گذاشت

اقتصاد ۱۰۰ - موتورولا در رویداد MWC با دست پر وارد شده و طی یک حرکت غافلگیر کننده یک گوشی رول شونده را به نمایش گذاشته است؛ محصولی که انتظار می‌رود در سال جاری خبرهای بیشتری از آن بشنویم.

موتورولا یک گوشی رول شونده را به نمایش گذاشت

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل ازدیجی کالامگ، گوشی رول شونده موتورولا به احتمال زیاد موتو ریزر (Moto Rizr) نام خواهد داشت. اگر به گذشته نگاه کنیم می‌بینیم که موتورولا در سبد محصولات خود یک گوشی تحت عنوان موتورولا ریزر Z3 دارد (Motorola Rizr Z3) که یک گوشی اسلایدی از سال ۲۰۰۶ محسوب می‌شود). در نتیجه این گوشی جدید می‌تواند به نوعی نمونه‌ی مدرن آن محصول باشد.

این گوشی مفهومی محصولی را با نمایشگر ۵ اینچی نشان می‌دهد اما وقتی گوشی را به طور کامل باز کنید، با نمایشگری ۶٫۵ اینچی مواجه خواهید شد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی دکمه‌ی پاور دوبار ضربه بزنید تا گوشی باز شود. البته موتورولا مدعی شده اگر قرار بر عرضه‌ی این محصول به بازار به صورت انبوه باشد، شاید کلیدی که برای باز شدن گوشی در نظر گرفته می‌شود متفاوت باشد.

نوع نمایشگر به کار رفته در این گوشی از نوع pOLED است که مثل تمام پنل‌های دیگری که تاکنون برای گوشی‌های تاشو و رول شونده ساخته شده، از لحاظ مقاومت ضعف دارد. نکته‌ی جالب در رابطه با این گوشی اما نحوه‌ی رول شدن آن است. در حالی که بسیاری از طرح‌های منتشر شده از گوشی‌های رول‌شونده محصولی را به نمایش می‌گذارد که نمایشگر به درون خود گوشی رول می‌شود، موتو ریزر به سمت پنل پشتی رول می‌شود و شما می‌توانید اعلانات را مشاهده کرده و همچنین یک نمایشگر کوچک برای دیدن نمای دوربین گوشی داشته باشید.

نکته‌ی جالب دیگر هم محل تعبیه‌ی میکروفون و دوربین سلفی است که پشت پنل رول‌شونده قرار دارد تا بدین ترتیب وقتی تماس می‌گیرید یا می‌خواهید از دوربین سلفی استفاده کنید، نمایشگر به سمت پایین رول شود. این مکانیزم رول‌شونده همچنین هنگام استفاده از اپ‌هایی نظیر یوتیوب که به دید بیشتری نیاز دارید به صورت خودکار باز می‌شود.

این گوشی ۲۱۰ گرم وزن داشته و ظرفیت باتری آن به ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت می‌رسد. این تمام اطلاعاتی است که از مشخصات فنی این محصول در اختیار داریم. سوال بزرگی که در رابطه با این محصول بدون پاسخ مانده، مقاومت آن است چون این گوشی برخلاف گوشی‌های تاشو، کاملا در معرض آسیب قرار دارد و اگر به زمین برخورد کند، دقیقا نمایشگر منعطف آن خواهد بود که در معرض خطر قرار خواهد داشت.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما