گوشی ThinkPhone، محصول مشترک لنوو و موتورولا رسما معرفی شد

گوشی ThinkPhone با همکاری موتورولا و لنوو توسعه داده شده است و از تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک بهره می‌برد.

گوشی ThinkPhone، محصول مشترک لنوو و موتورولا رسما معرفی شد

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل ازجی اس ام ،لنوو امروز و در طی رویداد CES 2023 از گوشی جدید خود موسوم به ThinkPhone رونمایی کرد که با همکاری برند زیر مجموعه این شرکت یعنی موتورولا ساخته شده است. به طور دقیق‌تر، ThinkPhone یک گوشی هوشمند متعلق به موتورولا ولی با طراحی مشابه سری لپتاپ‌های ThinkPad لنوو محسوب می‌شود.

طبق اعلام رسمی، گوشی ThinkPhone به نمایشگر 6.6 اینچی اولد با رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 144 هرتزی مجهز است. این نمایشگر همچنین از محتوای HDR10+ پشتیبانی می‌کند. خوشبختانه گوشی ThinkPhone از سخت‌افزار قدرتمندی بهره می‌برد و از تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک برخوردار است. به همراه این تراشه، گوشی جدید لنوو در دو مدل حافظه رم 8 و 12 گیگابایتی و سه نسخه حافظه داخلی 128، 256 و 512 گیگابایتی عرضه خواهد شد.

همانطور که در تصاویر گوشی ThinkPhone نیز مشخص است، این گوشی از یک کلید فیزیکی قرمز رنگ بهره می‌برد که برای انجام وظایف مختلف قابل شخصی‌سازی است. برای مثال، کاربر با فشردن این کلید فیزیکی می‌‍‌تواند یک برنامه مخصوص را به سرعت باز و اجرا کند. به علاوه، پنل پشتی گوشی ThinkPhone از فیبر آرامید سبک ساخته شده است که طبق ادعای لنوو از فولاد محکم‌تر است.  فریم گوشی نیز از جنس آلومینیوم به کار رفته در صنایع هوایی است. پنل جلویی نیز توسط محافظ گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود.

به لطف دو گواهی ضدآب و گرد و غبار IP68 و گواهی نظامی MIL-STD-810H، گوشی ThinkPhone در برابر سقوط از ارتفاع 1.25 متری مقاوم است و در عمق 1.5 متری آب به مدت 30 دقیقه نیز دوام می‌آورد. منبع تغذیه این گوشی باتری 5000 میلی‌امپر ساعتی با شارژ 68 واتی باسیم و شارژ بی‌سیم 15 واتی است. بر خلاف دیگر گوشی‌های بازار، کابل شارژ این گوشی همراه با آن عرضه می‌شود.

پنل پشتی ThinkPhone میزبان دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال است که با فناوری ترکیب پیکسلی 4 در 1 قادر است به اندازه پیکسلی 2.0 میکرومتری دست پیدا کند. به همراه این دوربین، یک لنز فوق عریض 13 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 نیز قرار دارد که برای ثبت تصاویر ماکرو نیز کاربرد دارد. وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی نیز برعهده دروبین 32 مگاپیکسلی با پشتیبانی از فوکوس خودکار است.

شایان ذکر است که لنوو ThinkPhone به لطف فناوری اتصالی جدید Think 2 Think قادر است به راحتی و به سرعت به لپتاپ‌های سری ThinkPad لنوو متصل شود. با استفاده از این قابلیت، کاربر می‌تواند گوشی ThinkPhone را با لپتاپ ThinkPad خود سینک کند و فایل‌های مختلف مانند تصاویر، اسناد و متون کپی شده را به لپتاپ خود ارسال کند. به علاوه، استفاده گوشی به عنوان وبکم و درگ و دراپ فایل‌ها نیز با استفاده از این قابلیت امکان‌پذیر است.پنل پشتی ThinkPhone میزبان دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال است که با فناوری ترکیب پیکسلی 4 در 1 قادر است به اندازه پیکسلی 2.0 میکرومتری دست پیدا کند. به همراه این دوربین، یک لنز فوق عریض 13 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 نیز قرار دارد که برای ثبت تصاویر ماکرو نیز کاربرد دارد. وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی نیز برعهده دروبین 32 مگاپیکسلی با پشتیبانی از فوکوس خودکار است.

شایان ذکر است که لنوو ThinkPhone به لطف فناوری اتصالی جدید Think 2 Think قادر است به راحتی و به سرعت به لپتاپ‌های سری ThinkPad لنوو متصل شود. با استفاده از این قابلیت، کاربر می‌تواند گوشی ThinkPhone را با لپتاپ ThinkPad خود سینک کند و فایل‌های مختلف مانند تصاویر، اسناد و متون کپی شده را به لپتاپ خود ارسال کند. به علاوه، استفاده گوشی به عنوان وبکم و درگ و دراپ فایل‌ها نیز با استفاده از این قابلیت امکان‌پذیر است.

یکی از ویژگی‌های قابل توجه ThinkPhone اجرای برنامه‌های اندرویدی بر روی نمایشگر لپتاپ‌های ThinkPad است. همچنین این گوشی هوشمند به طور پیش‌فرض با برنامه‌های مایکروسافت 365، Outlook و مایکروسافت تیمز روانه بازار می‌شود. گوشی ThinkPhone از پردازنده امنیتی اختصاصی برای ایجاد یک لایه امنیتی جداگانه بهره می‌برد که از اطلاعات حساس کاربر مانند رمز عبور محافظت می‌کند.

در نهایت باید اشاره کرد که لنوو ThinkPhone برای بازارهای مختلفی مانند آمریکای شمالی، اروپا، آمریکای مرکزی، خاورمیانه، استرالیا و برخی بازارهای آسیایی عرضه خواهد شد. همچنین برچسب قیمتی این گوشی هنوز اعلام نشده است. 

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما