عرضه جهانی ریلمی GT3؛ اولین گوشی با شارژ 240 واتی

اقتصاد ۱۰۰ - چند هفته پس از عرضه ریلمی GT3 در چین، اولین گوشی جهان با شارژ 240 واتی آماده عرضه در صحنه جهانی است.

عرضه جهانی ریلمی GT3؛ اولین گوشی با شارژ 240 واتی

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل ازسخت افزارمگ، همانطور که گمان می‌رفت، این گوشی درواقع نسخه جهانی Realme GT Neo 5 240W است. البته نسخه جهانی از سخت‌افزار متعلق به دسته‌ی پرچم‌دراها استفاده می‌کند ( در حالی که سری Neo معمولاً میان‌رده‌ حساب می‌شود)، اما با این حال باز هم قیمت آن بسیار پایین‌تر از سطح پرچم‌دار باقی می‌ماند و ریلمی GT3 برای مدل 8/128 گیگابایتی خود، قیمت پایه 650 دلاری خواهد داشت.

ریلمی GT3 با شارژ 240 واتی

این ارتقاء سخت افزاری از میان‌رده به پریمیوم باعث شده که گوشی ریلمی GT3 با وجود شارژ 240 واتی به یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های دارای تراشه‌ی اسنپدراگون 8+ نسل 1، به ویژه در خارج از چین، تبدیل شود. ولی نکته این است که وجود این چیپست پرچمدار چیزی نیست که این گوشی را منحصر به فرد می‌کند بلکه در نهایت فناوری شارژ سه گانه آن است که آن را به یکی از خاص‌ترین گوشی‌های بازار تبدیل کرده است.

اول از همه این گوشی از سه تراشه شارژ 100 واتی برای دستیابی به راندمان انتقال 98.5 درصد در حین شارژ (و ایجاد حاشیه ایمنی زیادی) استفاده می‌کند. در بخش دوم این قدرت از یک شارژر دوگانه GaN می‍آید که به اندازه شارژر 150 واتی Realme در سال گذشته است. و در بخش سوم، این اولین کابل 12A USB آمپری است زیرا تا پیش از این اصلا کسی نیازی به انتقال دادن این مقدار جریان روی USB نداشته است!

این شرکت ادعا می‌کند که سیستم 240 واتی آن “سریع ترین قدرت شارژ را برای سال های آینده ارائه می‌دهد، زیرا به حداکثر توان شارژ ممکن تحت استانداردهای USB-C رسیده است”. خوب، یک رقیب خاص ممکن است در مورد قسمت آخر چیزی برای گفتن داشته باشد، اما حقیقت این است که هیچ یک از شرکت‌ها از استانداردهای USB استفاده نمی‌کنند، بلکه هر کدام از فناوری‌های اختصاصی خود استفاده می‌کنند و از محدوده قدرت جدید USB PD (که جریان فعلی را تا 5 آمپر محدود می‌کند، حتی در حالت 240 وات) استفاده نمی‌کنند.

ریلمی GT3 با شارژ 240 واتی

خوب حالا بگذراید کمی دقیق‌تر به ویژگی‌های این گوشی در شارژ شدن نگاه کنیم، ریلمی GT3 یک باتری 4600 میلی آمپر ساعتی دارد که می‌تواند در حدود 9 دقیقه و 30 ثانیه به طور کامل شارژ شود. و اگر حتی ده دقیقه هم فرصت ندارید، این گوشی می‌تواند تنها در مدت زمان 80 ثانیه به 20 درصد، و 4 دقیقه به 50 درصد برسد که واقعا اعداد وارقام عجیبی است. با وجود این جریان بالا بازهم سازمان TÜV Rheinland این سیستم را آزمایش کرده و ایمنی آن را تایید کرده است. هرچند که ایمن کردن این فرآیند شارژ اصلا کار آسانی نبود.

این گوشی دارای یک محفظه بخار بزرگ 6580 میلی متر مربعی است که فقط برای خنک نگه داشتن اسنپدراگون 8+ نسل1 در حین بازی نیست (اگرچه این کار نیز از جمله وظایف آن است). در واقع این سیستم خنک کننده 61.5 درصد از مصاحت باتری را پوشش می‌دهد و به همراه 13 سنسور دما تضمین می‌کند که در هنگام شارژ دما و جریان به صورت پایدار در میزان استاندارد باقی خواهند ماند.

درست است که ما در ریلمی GT3 با یک شارژر 240 واتی طرف هستیم اما قرار نیست این گوشی هم کورکورانه پدال گاز را فشار دهد. در واقع یک سیستم هوشمند می‌تواند بین چند حالت – سفر، خواب و داخل ماشین – جابجا شود و سرعت شارژ مناسب را انتخاب کند. اما حتی اگر فقط از حالت 240 وات استفاده کنید، باتری پس از 1600 چرخه 80 درصد ظرفیت اولیه خود را حفظ خواهد کرد.

Realme GT3 دارای یک “سیستم رابط چشمک زن” است، که به صورت یک نور RGB به شکل C در پشت پنجره شیشه‌ای کنار برآمدگی دوربین، در هنگام شارژ استفاده می‌شود. اگر از باتری خالی شروع کنید، در 80 ثانیه اول، پالس قرمز خواهد داشت، سپس برای 7 دقیقه یا بیشتر بنفش می‌زند، سپس یک نور بنفش ثابت می‌گذارد زیرا باتری در آن نقطه کاملا شارژ شده است.

ریلمی GT3 با شارژ 240 واتی

البته این سیستم نوری برای سایر اعلان‌ها و هنگام عکس‌برداری استفاده می‌شود. هنگام استفاده از تایمر شمارش معکوس 10 ثانیه‌ای، نور آبی، سفید و نارنجی متناوب می‌شود. همچنین این امکان را دارید که با انتخاب 25 رنگ، 2 نوع ریتم و 5 حالت سرعت نور بتوانید نور را کاملا سفارشی کنید.

 

برای کسانی که با نسخه چینی این گوشی یعنی GT Neo 5 آشنایی ندارند، در اینجا مشخصات اصلی آن و GT3 آورده شده است. یک صفحه نمایش 6.74 اینچی در جلو، یک پنل AMOLED 10 بیتی 144 هرتز با وضوح 1240 در 2772 پیکسل (20:9) وجود دارد. همانطور که گفته شد از چیپست اسنپدراگون 8+ نسل1 پشتیبانی می‌کند و اندروید 13 را با رابط کاربری Realme UI 4.0 اجرا می‌کند. تنظیمات دوربین دارای یک ماژول اصلی 50 مگاپیکسلی (1/1.56، 1.0 میکرومتر، OIS)، 8 مگاپیکسل فوق عریض (112 درجه) و یک میکروسکوپ 2 مگاپیکسلی، به‌علاوه یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی است.

ریلمی GT3 با شارژ 240 واتی

گوشی هوشمند ریلمی GT3 به زودی در پیکربندی‌های زیر در دسترس خواهد بود: 8/128 گیگابایت، 12/256 گیگابایت، 16/256 گیگابایت و 16/512 گیگابایت، به‌علاوه یک نسخه ویژه 16 گیگابایتی/1 ترابایتی. مدل پایه‌ی آن یعنی 8/128 گیگابایتی 650 دلار قیمت خواهد داشت. این گوشی در دو رنگ Booster Black و Pulse White عرضه خواهد شد. زمان انتشار در هر منطقه متفاوت است، اما قرار است که عرضه جهانی آن در بازه زمانی ماه مه تا ژوئن (اردیبهشت تا خرداد) انجام شود.

توجه داشته باشید که GT Neo 5 دارای یک نسخه 150 واتی با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی نیز بود که فعلاً به صورت انحصاری در چین باقی می‌ماند.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما