GALAX کارت گرافیک RTX 4080 HOF را معرفی کرد

اقتصاد ۱۰۰ - شرکت GALAX از مدت‌ها پیش عرضه کارت گرافیک‌های RTX 4090 و RTX 4090 از سری Hall of Fame (HOF) را آغاز کرده است.

GALAX کارت گرافیک RTX 4080 HOF را معرفی کرد

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل ازسخت افزارمگ ،بد نیست ابتدا یادآوری کنیم که محصولات سری Hall of Fame (HOF)، محصولات پرچمدار شرکت GALAX هستند. در واقع کارت گرافیک‌های HOF در غیاب کارت گرافیک‌های سری KINGPIN شرکت EVGA، تنها کارت گرافیک‌های مخصوص اورکلاک بازار از نسل جدید هستند. به همین خاطر است که کارت گرافیک‌های سری HOF پیش از اینکه به بازار مصرفی عرضه بشوند در اختیار اورکلاکرها برای تست قرار می‌گیرند.

همان‌طور که گفتیم، شرکت GALAX سه مدل کارت گرافیک جدید از سری RTX 4080 HOF عرضه کرده است:

  • GALAX GeForce RTX 4080 HOF OC LAB Plus-X: 2640 MHz boost, HOF Panel III
  • GALAX GeForce RTX 4080 HOF OC LAB Plus: 2640 MHz boost
  • GALAX GeForce RTX 4080 HOF OC LAB: 2595 MHz boost

همان‌طور که می‌بینید، مدل‌های Plus و Plus-X بالاترین فرکانس‌های کارخانه‌ای را دارند و مدل غیر Plus با فرکانس پائین‌تر عرضه می‌شود. تفاوت میان مدل‌های Plus و Plus-X هم صرفاً به HOF Panel III خلاصه می‌شود که یک نمایشگر خارجی در بالای کارت گرافیک است. این نمایشگر، اطلاعات سیستم و یا طرح‌های گرافیکی دلخواه را روی خودش نشان می‌دهد.

کارت گرافیک RTX 4080 HOF با بیشینه فرکانس 2640 مگاهرتز، یکی از سریع‌ترین کارت گرافیک‌های RTX 4080 بازار هست ولی سریع‌ترین نیست. تا به این لحظه سریع‌ترین کارت گرافیک RTX 4080 عرضه شده، کارت گرافیک RTX 4080 ROG Strix OC شرکت ایسوس است که فرکانس آن از طریق نرم افزار ایسوس به 2655 مگاهرتز می‌رسد.

شرکت GALAX تأیید کرده که این کارت گرافیک‌ها بایوس دوال دارند و بایوس آن‌ها میان دو حالت Silent و Performance قابل تنظیم است. در حالت Silent، فرکانس کارت روی فرکانس مرجع 2505 مگاهرتز و توان حرارتی آن روی 320 وات نگه داشته می‌شود. در حالت Performance، توان حرارتی پایه کارت به 400 وات افزایش پیدا می‌کند که می‌توان از طریق اورکلاک، آن را تا 470 وات هم افزایش داد.

شرکت GALAX هنوز قیمت و زمان عرضه این سه مدل کارت گرافیک را اعلام نکرده و صرفاً آن‌ها را روی سایت رسمی خود لیست کرده است. این نکته هم وجود دارد که کارت گرافیک‌های سری HOF به خاطر تیراژ محدود، معمولاً قیمت بالاتری هم دارند و خریداری آن‌ها کار آسانی نیست.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما