معرفی کارت گرافیک Zhihui IDM929 چینی برای رقابت با GTX 1650

اقتصاد ۱۰۰ -کمپانی چینی Zhihui Microelectronics توسعه دهنده پردازنده‌های گرافیکی در این کشور به تازگی اولین GPU خود را با نام Zhihui IDM929 برای رقابت با انویدیا GTX 1650 معرفی کرده است.

معرفی کارت گرافیک Zhihui IDM929 چینی برای رقابت با GTX 1650

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل ازسخت افزارمگ ،کمپانی سازنده با معرفی این کارت گرافیک از نظر عملکرد، پردازنده گرافیکی GTX 1650 را هدف قرار داده و در عین ادعا در خصوص پرفورمنسی مشابه GTX 1650، وعده مصرف انرژی بهتر را نیز داده است.

کارت گرافیک Zhihui IDM929 بر اساس معماری اختصاصی IDMV خود این کمپانی ساخته شده و این شرکت ویژگی‌های طرح و معماری GPU خود را فاش نکرده است. تنها چیزی که مشخص است این است که پردازنده گرافیکی با نرخ پر شدن پیکسل 19.2 گیگاپیکسل بر ثانیه و نرخ پرشدن Texture نزدیک 76.8 گیگاپیکسل عرضه خواهد شد.

شرکت چینی همچنین فاش کرده که کارت خود با عملکرد محاسباتی 2.5 ترافلاپ که تقریبا مشابه GTX 1650 است عرضه می‌شود. پردازنده گرافیکی جدید چینی همچنین قرار است از رمزگشایی ویدئو در فرمت‌های H.264 ،MPEG2 ،MPEG4 ،VC-1 ،DivX و VP6 پشتیبانی کند و در قسمت درگاه خروجی نیز این کارت با پشتیبانی از پورت‌های HDMI، DVI و اینترفیس‌های D-Sub و VGA عرضه خواهد شد.

کارت گرافیک جدید قرار است با فناوری ساخت 14 نانومتری توسط شرکت دیگر چینی یعنی SMIC تولید شود. فرکانس کلاک آن نیز 1.2 گیگاهرتز عنوان شده که تقریبا برای چیپستی که بر روی نودهای 14 نانومتری ساخته می‌شود پایین است. با این حال این امکان وجود دارد که تراشه با فرکانس 1.2 گیگاهرتز مصرف انرژی پایینی داشته باشد.

کارت گرافیک Zhihui IDM929

از نظر پرفورمنس و با اطلاعات منتشر شده، می‌توان گفت که کارت گرافیک Zhihui IDM929 به جمع بهترین پردازنده‌های گرافیکی ملحق نمی‌شود و از آن‌جایی که این تراشه اولین GPU کمپانی Zhihui است احتمال رقابت موثر این تراشه گرافیکی با جدیدترین پردازنده‌های گرافیکی انویدیا و AMD بسیار پایین است.

با این وجود احتمالا بتوان گفت که عملکرد این GPU برای سیستم‌های اداری و خانگی غیرگیمینگ مناسب خواهد بود. کمپانی Zhihui Microelectronics در بخش پردازنده گرافیکی تازه کار است اما با این حال سرمایه‌گذار اصلی پشت این شرکت Hangzhou Guoxin Technolog است و سابقه‌ی نسبتاً مشهوری در توسعه سیستم‌های embedded و SoC برای تلویزیون‌ها و مصارف دیگر دارد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما