هدست واقعیت ترکیبی اپل را هم چین می‌سازد

اقتصاد ۱۰۰ - اپل می‌خواهد برای تولید هدست واقعیت ترکیبی خودش از یک شرکت چینی به‌نام Luxshare کمک بگیرد. در حالی که پیشتر شرکت‌های تایوانی، شریک اپل بودند.

هدست واقعیت ترکیبی اپل را هم چین می‌سازد

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از گجت نیوز، گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد اپل برای تولید و ساخت هدست واقعیت ترکیبی خود به‌جای شرکت‌های تایوانی فاکس‌کان یا پگاترون، از یک شرکت چینی به‌نام Luxshare کمک خواهد گرفت. معمولاً اپل برای تولید محصولات مهم خودش مدت‌هاست که از شرکت‌های تایوانی کمک می‌گیرد. اما اگر گزارش جدیدی که منتشر شده واقعیت داشته باشد، اپل حالا می‌خواهد به چینی‌ها روی بیاورد.

رسانه ژاپنی Nikkei Asia در گزارشی مدعی شده، تیم توسعه‌دهندگان چینی Luxshare که پیشتر متعلق به پگاترون بوده، حالا به‌عنوان شریک تجاری با اپل همکاری خواهد کرد. این اطلاعات از سوی پنج منبع نزدیک به غول آمریکایی به‌اشتراک گذاشته شده است. البته در این گزارش به  هدست واقعیت افزوده اپل  اشاره شده و حرفی از هدست واقعیت ترکیبی این کمپانی زده نشده است. احتمالاً منظور آن‌ها از هدستی است که اپل در کنفرانس WWDC از آن رونمایی می‌کند، چیزی به جز عینک هوشمند اپل گلس است.

پگاترون مدت‌ها بود که با اپل همکاری می‌کرد، اما چهار سال است که همکاری آن‌ها گاهی کمرنگ و گاهی پررنگ می‌شود. ظاهراً این شرکت در مورد برنامه‌های اپل برای تولید یک هدست تردید داشته و به‌همین خاطر هم ترجیح داده تا تمرکز خودش را روی تولید دیگر محصولات غول آمریکایی بگذارد. استفاده از کارخانجات شرکت چینی Luxshare خیلی هم غافلگیرکننده نبود. چرا که آن‌ها وقتی زیر سایه پگاترون فعالیت می‌کردند، در تولید آیفون‌ها، اپل واچ و ایرپاد نیز همکاری داشتند.

هدست واقعیت ترکیبی اپل

اپل به‌طور موازی در حال همکاری با شرکت فاکس‌کان برای تولید یک هدست اقتصادی‌تر است. این تأمین‌کننده روی خودکارسازی تولید انبوه و بهبود نرخ تولید تمرکز خواهد کرد که می‌تواند به کاهش هزینه‌ها کمک کند.

قیمت هدست اپل بین ۳ تا ۵ هزار دلار خواهد بود

هزینه تولید هر نمایشگر این هدست برای هر چشم ۱۵۰ دلار است، در حالی که هزینه تولید نمایشگر هر آیفون ۶۰ دلار است. به‌همین خاطر هم هست که برآورد می‌شود قیمت این هدست پرچمدار چیزی بین ۳،۰۰۰ تا ۵،۰۰۰ دلار باشد. نسل اول دستگاه‌های واقعیت افزوده اپل بسیار گران قیمت خواهند بود؛ بنابراین تنها علاقه‌مندان پر و پاقرص اپل و تکنولوژی‌های روز می‌توانند آن را تهیه کنند.

اما اپل امیدوار است که قیمت نسل دوم هدست‌هایش را کاهش دهد تا کاربران بیشتری بتوانند استفاده از آن‌ها را تجربه کنند. انتظار می‌رود هدست واقعیت ترکیبی اپل در کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC که ماه ژوئن برگزار می‌شود، رونمایی شود.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز