تنسنت آخرین شرکتی است که از برنامه های متاورس خود عقب نشینی می کند

اقتصاد ۱۰۰ - با آمدن کرونا و اهمیت یافتن ارتباطات آنلاین، برخی شرکت‌های بزرگ تکنولوژی در تفکر به وجود آوردن و توسعه جهانی کاملا آنلاین و مجازی برآمدند و سال 2022 داستان متاورس به اوج خود رسید.

تنسنت آخرین شرکتی است که از برنامه های متاورس خود عقب نشینی می کند

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل ازسخت افزارمگ ،ورود به دنیای متاورس فعلا ارزان نیست و تضمینی نیز برای موفقیت و سودآوری آن برای کمپانی‌ها وجود ندارد. رویترز اخبار مرتبط با عقب نشینی تنسنت از متاورس را مطرح کرده و این شرکت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ناشرهای ویدئو گیم در جهان توصیف شده است. Tencent در اوایل 2022 برنامه‌های خود برای متاورس را اعلام کرد و برای تولید سخت‌افزار و نرم‌افزار مربوطه برنامه‌هایی برای استخدام نزدیک به 300 نفر داشت.

با این حال به دلیل دورنمای نامطلوب برای این فناوری، به نظر می‌رسد شرکت تنسنت برنامه‌های خود در این راستا را لغو کرده است. رویترز در همین راستا گزارش کرده که انحلال تیم متاورس تنسنت قرار است انجام شود و به افراد تیم نیز نزدیک به 2 ماه برای یافتن شغل فرصت داده شده است.

تنسنت عقب نشینی متاورس

طبق اطلاعات منتشر شده کمپانی انتظار سودآوردی بخش متاورس را تا سال 2027 ندارد و خود کمپانی نیز در مورد عملکرد نرم‌افزار و دیگر محصولات خود مبتنی بر متاورس شکاک است.

با این حال تنسنت گزارش اخیر رویترز را در خصوص انحلال تیم متاورس خود رد کرده و فقط گفته که در حال انجام برخی تغییرات خاص برای تیم‌ها است. بیشتر تجربه تنسنت در بخش فناوری، بر ساخت نرم‌افزار و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بازی سازی بوده، بنابراین ساخت یک سخت‌افزار جدید با پشتیبانی از قابلیت‌های متاورس برای این کمپانی یک روند جدید توصیف شده است.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما