اوپو قصد طراحی چیپست اختصاصی خود را دارد

اقتصاد ۱۰۰ - به نظر رسیده که شرکت اوپو، قصد داشته تا وارد بازار چیپست‌ها شده و در سال ۲۰۲۴، چیپست اختصاصی خود را طراحی و عرضه کند.

اوپو قصد طراحی چیپست اختصاصی خود را دارد

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از جی اس ام ،برخی از شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند، جهت بهینه سازی عملکرد دستگاه‌هایشان از چیپست‌های اختصاصی خود استفاده می‌کنند. از جمله معروف‌ترین شرکت‌هایی که از چیپست‌های اختصاصی خود استفاده می‌کنند؛ می‌توان به اپل، سامسونگ و گوگل اشاره کرد. اینطور که به نظر می‌رسد؛ شرکت اوپو نیز قصد ورود به این عرصه را داشته و می‌خواهد تا سال ۲۰۲۴، چیپست‌های اختصاصی خود را طراحی و تولید کند.

شرکت اوپو پیش‌تر نیز یک پردازشگر عصبی با نام MariSilicon X و همچنین یک چیپ مخصوص ارتباطات بی‌سیم با نام MariSilicon Y طراحی کرده بود؛ اما تا به حال هرگز یک SoC یا همان «System-on-a-Chip» مخصوص خود را نداشته است.

یکی از مدیران شرکت مدیاتک که به تازگی در شهر سینچو تایوان جهت حضور در یک کنفرانس حضور داشته است؛ در سخنان خود به ورود اوپو به بازار چیپست‌ها اشاره کرد. به گفته وی، اوپو می‌خواهد تا با طراحی چیپست اختصاصی خود، به صورت جدی‌تری وارد بازار گوشی‌های هوشمند شده و توان رقابت با شرکت‌های بزرگ‌تر را داشته باشد.

به ادعای یک مقام آگاه، اوپو در حال حاضر طراحی مدار‌های چیپست خود را به پایان رسانده و این چیپست آماده تولید است. به احتمال زیاد، در سال ۲۰۲۴ شاهد عرضه نخستین چیپست اختصاصی اوپو بر روی محصولات این شرکت خواهیم بود.

کنفرانس برگزار شده در شهر سینچو تایوان نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ زیرا دفتر اصلی TSMC در این شهر قرار داشته و بعید نیست که شاهد همکاری اوپو با TSMC‌ جهت تولید این چیپست‌ها باشیم. گزارش‌های پیشین، خبر از اختصاص سرمایه‌ای ۱۰ میلیارد یو‌آنی (حدود ۱.۴ میلیارد دلار) توسط اوپو برای احداث مراکز طراحی چیپست در شهر‌های اصلی چین مانند پکن، شن‌ژن و شانگ‌‌های می‌دادند.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا اوپو با طراحی چیپست اختصاصی خود، به موفقیت رسیده یا سرانجام عاقبتی مانند هواوی پیدا می‌کند؟

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما