اپل نوع و حجم رم گوشی های آیفون 15 را ارتقا می‌دهد

اقتصاد ۱۰۰ - اینطور که گفته شده، حجم رم گوشی های آیفون 15 پرو و پرو مکس که قرار است اواخر امسال معرفی شوند از 6 گیگابایت به 8 گیگابایت افزایش پیدا می‌کند.

اپل نوع و حجم رم گوشی های آیفون 15 را ارتقا می‌دهد

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل ازسخت افزارمگ ،به تازگی گزارشی توسط TrendForce منتشر شده که در بخش‌هایی از آن، به برنامه‌های اپل در خصوص حافظه گوشی‌های آیفون 15 هم پرداخته شده است. طبق این گزارش، اپل میزان رم گوشی های آیفون 15 را از 6 گیگابایت به 8 گیگابایت افزایش می‌دهد، البته هنوز مشخص نیست که این افزایش حجم مخصوص مدل‌های «پرو» است یا خیر. در حال حاضر گوشی‌های آیفون 14 پرو و پرو مکس به رم‌های LPDDR5 مجهز هستند و این اولین بار است که اپل از این حافظه‌ها استفاده می‌کند، اما حافظه گوشی‌های آیفون 14 معمولی و پلاس همچنان از نوع LPDDR4X است. البته همچنان هر چهار گوشی 6 گیگابایت رم دارند.

برای امسال، اپل ممکن است از حافظه‌های LPDDR5 یک پله جلوتر بیاید و به حافظه‌های LPDDR5X روی بیاورد، اما این مسئله هم ممکن است منحصر به گوشی‌های آیفون 15 پرو و پرو مکس باشد. معمولاً شرکت اپل با تأخیر زمانی به تکنولوژی‌های جدید روی می‌آورد و حتی در نسل جدید مک بوک (MacBook Pro 2023) هم خبری از حافظه‌های LPDDR5X نیست. در واقع انتظار اصلی ما این است که شرکت اپل برای سال 2024 میلادی استفاده از جدیدترین حافظه‌ها را شروع کند، یعنی قاعدتاً گوشی‌های آیفون 16 اولین گوشی‌هایی هستند که به این حافظه‌ها مجهز می‌شوند.

به احتمال زیاد، گزارش TrendForce بیشتر می‌خواسته از افزایش حجم رم آیفون 15 به 8 گیگابایت خبر بدهد تا ارتقای تکنولوژی حافظه؛ اما فراموش نکنیم که این‌ها، صرفاً اخبار و اطلاعات اولیه هستند و قطعی بودنِ آن‌ها بسیار بعید است. ممکن است اپل برای مقابله بهتر با سامسونگ به استفاده از جدیدترین نوع حافظه روی بیاورد، اما این حقیقت که این شرکت همین یک سال پیش استفاده از حافظه‌های LPDDR5 را آغاز کرده، بعید است تنها پس از یک سال به حافظه‌های LPDDR5X روی بیاورد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما