زارع‌پور در پاسخ به چرایی عدم انتشار آمار ترافیک پیام‌رسان‌ها: اسرار تجاری است

اقتصاد ۱۰۰ - رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس خواهان اعلام سهم ترافیک ماهیانه پیام‌رسان‌های داخلی شده و حال وزیر از سری بودن این آمار سخن می‌گوید.

زارع‌پور در پاسخ به چرایی عدم انتشار آمار ترافیک پیام‌رسان‌ها: اسرار تجاری است

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از دیجیاتو، وزیر ارتباطات، اطلاعات جزئی پیام‌رسان‌ها همچون آمار ترافیک را جز اسرار تجاری آنها دانست و گفت نمی‌توان چنین آمارهایی را منتشر کرد. این سخنان زارع‌پور در برابر درخواست رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس مطرح شده است. مجتبی توانگر چندی پیش خواهان اعلام سهم ترافیک ماهیانه پلتفرم‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی شده بود.

«عیسی زارع‌پور» در حاشیه نهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، در پاسخ به چرایی عدم ارائه آمار ترافیک پیام‌رسان‌های داخلی و اینترنت از سوی وزارت ارتباطات به ایسنا گفت:

«اطلاعات جزئی پیام‌رسان‌ها جزو اسرار تجاری آن‌هاست و ما نمی‌توانیم آن را منتشر کنیم. البته آقای توانگر که در این باره سؤال داشتند، به جلسه‌ای دعوت شدند تا این موضوع برایشان توضیح داده شود و اطلاعات در اختیارشان قرار گیرد. ایشان هم اجابت کردند و این جلسه تشکیل خواهد شد.»

وزیر ارتباطات به بخش دیگر نامه توانگر اشاره کرد و اظهار داشت: «در نامه ایشان اشاره شده درآمد اپراتورها کاهش پیدا کرده است، که این صحت ندارد. می توان به مصاحبه‌های مدیرعامل اپراتورها رجوع کرد که اعلام کردند حداکثر 10 الی 15 درصد کاهش درآمد داشتند و حتی رکورد 9 ماهه آنها بیشتر از سال گذشته بوده است زیرا در ابتدای سال حذف بسته و افزایش تعرفه را داشتند. بنابراین به هیچ‌وجه بحث ورشکستگی یا زیان‌ده بودن اپراتورها مطرح نیست و حتی بعضی از آنها در بورس هستند و در کدال صورت‌های مالی خود را منتشر می‌کنند.»

او تصریح کرد که به هیچ‌وجه آمارهایی که در این باره ارائه می‌شود صحت ندارد و هیچ اپراتوری حتی خرد هم در آستانه ورشکستگی قرار ندارد و آمارشان به صورت شفاف وجود دارد.

گفتنی است 26 بهمن ماه، «مجتبی توانگر»، رئیس کمیته دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به وزیر ارتباطات با اشاره به کاهش 40 درصدی درآمد اپراتورهای اینترنتی به ویژه اپراتورهای همراه کشور بعد از فیلترینگ، خواستار ارائه گزارشی درباره اثرات فیلترینگ و سیاست‌های حمایتی وزارت ارتباطات درباره وضعیت پلتفرم های داخلی شد.

او همچنین از وزارت ارتباطات خواست تا سهم ترافیک ماهیانه هر یک از پلتفرم‌های روبیکا، ایتا، بله، سروش، گپ، آی گپ و تلوبیون اعلام شود.

انتهای پیام 
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما