ادعای جدید وزارت ارتباطات: پلتفرم های ایرانی حالا بیش از ۱۵ میلیون کاربر فعال دارند

چندی پیش وزیر ارتباطات کشور، مدعی شد که در یکی از پلتفرم‌های داخلی ۱۷ میلیون کاربر روزانه وجود دارد. حالا وزارت ارتباطات در تازه‌ترین اظهارات خود ادعا کرده که پلتفرم های ایرانی در حال حاضر بیش از ۱۵ میلیون کاربر فعال دارند؛ آیا این ماجرا صحت دارد؟

ادعای جدید وزارت ارتباطات: پلتفرم های ایرانی حالا بیش از ۱۵ میلیون کاربر فعال دارند

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل ازگجت نیوز، روزانه اخبار مختلفی درباره آمار کاربران پلتفرم‌های بومی و تصمیم‌گیری درباره ادامه فیلترینک یا برداشتن محدودیت‌های اینستاگرام و واتساپ به گوش می‌رسد؛ اخباری که اکثرا از زبان عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات کشور، نقل می‌شود. حالا پس از کش و قوس‌های فراوان و تمرکز دولت بر حمایت از سکوهای بومی و گسترش آن‌ها، وزارت ارتباطات ادعای جدیدی را مطرح کرده است؛ ادعایی که نشان از حجم گسترده تعداد کاربران پلتفرم های ایرانی دارد.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، در ابتدا به مبحث فیلترینگ پلتفرم‌های داخلی پرداخت و باری دیگر اعلام کرد هیچگونه مسئولیتی در زمینه تصمیم‌گیری برای اعمال محدودیت روی پلتفرم‌های مذکور نداشته و این اتفاق با تصمیم مراجع امنیتی صورت گرفته است. این وزارتخانه تاکید کرد که اگر تصمیمی برای رفع فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ توسط مراجع ذی‌صلاح امنیتی اتخاذ شود، وزارت ارتباطات موظف است نسبت به رفع محدودیت‌های اعمال شده اقدام کند.

این وزارتخانه یکی از حامیان جدی پلتفرم های ایرانی است و مانند بسیاری از نمایندگان مجلس و مسئولین کشور، اعتقاد دارد که شبکه‌های اجتماعی بومی و پلتفرم های ایرانی توانایی از بین بردن کاستی‌ها و همچنین پر کردن خلاهای موجود را دارند. به گفته وزارت ارتباطات، مردم باید به این پلتفرم‌ها اعتماد کنند، آن‌ها را مورد حمایت خود قرار دهند و کسب‌وکارهای خود را به روی آن‌ها ببرند؛ زیرا این سکوها قادرند نیازهای اصلی کسب‌وکارها و فعالین حوزه اقتصاد را برطرف سازند.

پلتفرم های ایرانی چه تعداد کاربر فعال دارند؟

پلتفرم های ایرانی

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیش از این هم درباره آمار چشمگیر کاربران پلتفرم های ایرانی صحبت کرده بود. حالا این وزارتخانه در اظهارات جدید خود، مدعی شده که آمار رسمی، نشان‌دهنده اعداد میلیونی هستند. وزارت ارتباطات اعلام کرد:

استقبال گسترده مردم و فعالان اقتصادی از پلتفرم های ایرانی، باعث شده تا تعداد کاربران فعال این پلتفرم‌ها و همچنین ترافیک مصرفی آن‌ها به طرز قابل توجه و چشمگیری افزایش یابد. این رشد و استقبال مثال‌زدنی باعث شد تا برای نخستین‌بار در یک پلتفرم داخلی، شاهد بیش از ۱۵ میلیون نفر کاربر فعال روزانه و ترافیک بیش از یک ترابیت بر ثانیه باشیم.

وزارت ارتباطات: در حال حاضر مجلس شورای اسلامی طرح صیانت را پیگیری نمی‌کند

مدتی پیش خبرهایی مبنی بر بازگشت طرح صیانت به صحن مجلس منتشر شد که خیلی‌ها را نگران کرد. طبق گفته‌های وزارت ارتباطات، این خبر شایعه بوده و در حال حاضر مجلس مشغول پیگیری طرح صیانت نیست. این وزارتخانه درباره طرح صیانت خاطرنشان کرد:

در تعدادی از گزارش‌ها و بسیاری از خبرگزاری‌ها می‌دیدیم که طرح صیانت به شکل چراغ خاموش و کاملا بی سر و صدا در حال پیگیری است. خوب است بدانید که تصویب قوانین بر عهده قوه مققنه بوده و از اختیارات قوه مجریه خارج است. در حال حاضر این طرح در مجلس پیگیری نمی‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

 

ادعای عجیب وزیر ارتباطات؛ ۱۷ میلیون کاربر روزانه در یک پلتفرم ایرانی

این وزارتخانه در پایان اظهارات خود با طعنه به دولت قبلی، ماجرای قطعی کامل اینترنت در آبان ۹۸ را یادآور شد و اعلام کرد:

در سال ۹۸ و در آن دوره، اینترنت بین‌الملل به طور کامل قطع شد و حتی بسیای از سرویس‌های داخلی و پلتفرم های ایرانی نیز در وضعیت نابه‌سامانی قرار داشتند. اما در محدودیت‌های اخیر، هیچ‌گاه اینترنت قطع نشد و ارتباطات بین‌الملل در سطح معقولی قرار داشته‌اند؛ سرویس‌های داخلی اعم از پیام‌رسان‌ها، خدمان بانکی و… نیز به طرز بسیار خوبی مشغول ارائه سرویس به هموطنان بوده‌اند.

نظر شما درباره ادعاهای جدید وزارت ارتباطات چیست؟ آیا پلتفرم های ایرانی دارای کاربران میلیونی هستند و می‌توانند به جایگزینی برای پلتفرم‌های خارجی تبدیل شوند یا خیر؟

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما