عادت های بد و غلط افراد در شارژ موبایل که باتری گوشی را نابود می‌کند

اقتصاد ۱۰۰ - در این جا به برخی از عادت های اشتباه در حین شارژ کردن گوشی موبایل اشاره خواهیم کرد که با دوری از آن‌ها می‌توان شارژدهی طولانی مدت باتری را تضمین کرد.

عادت های بد و غلط افراد در شارژ موبایل که باتری گوشی را نابود می‌کند

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از گجت نیوز، شارژ کردن یک گوشی اصلا آن‌طور که به نظر می‌رسد کار ساده‌ای نیست! بسیاری مواقع ممکن است شما کاری را انجام دهید که در ظاهر بی‌خطر به نظر می‌رسد؛ اما در حقیقت باعث آسیب دیدن جدی باتری می‌شود.

محافظت از باتری برای نگهداری و تضمین شارژدهی حداکثری آن ضروری است. بنابراین شناسایی عادت های بد و اشتباهی که ممکن است در حین شارژ کردن موبایل به باتری شما آسیب برسانند، ضروری به نظر می‌رسد.

با تغییر این عادت‌ها می‌توانید ضمن افزایش سرعت شارژ، عمر باتری را ارتقا داده و از آن در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت کنید.

در ادامه این متن تعدادی از عادت های غلط در حین شارژ موبایل را بررسی می‌کنیم که ترک کردن آن‌ها می‌تواند علاوه بر افزایش شارژدهی گوشی، سرعت شارژ را نیز افزایش دهد.

عادت های اشتباه در حین شارژ کردن گوشی موبایل

شارژ کردن گوشی با کیس و بک کاور

عادت شارژ موبایل

یکی از اشتباهات معمول کاربران در حین شارژ کردن گوشی های موبایل، در نیاوردن کاور گوشی در حین شارژ است. شارژ کردن گوشی دارای کاور، دستگاه را در معرض دو خطر بزرگ قرار می‌دهد:

  • احتمال داغ کردن باتری
  • احتمال شکستن پین‌های شارژر

در صورتی که کاور دستگاه طراحی دقیقی نداشته باشد، ممکن است پین‌های به‌کار رفته در آن شکسته و در نتیجه اتصال شارژر با سوکت شارژ با اختلال روبرو شود. این اتفاق می‌تواند در گذر زمان باعث آسیب دیدن دائمی باتری شود.

علاوه بر این، دیگر خطری که در این شرایط باتری گوشی را تهدید می‌کند، گرم شدن بیش از حد باتری است که باعث کاهش سرعت شارژ شده و عمر باتری را کاهش می‌دهد.

برای جلوگیری از رخ دادن این دسته مشکلات توصیه می‌شود در حین شارژ کردن گوشی، آن را از کاور خارج کنید.

استفاده مداوم از شارژ سریع

عادت شارژ موبایل

اگر گوشی هوشمند شما از شارژ سریع مثلا ۴۰ واتی بهره می‌برد، بهتر است به‌طور دائم از این شارژر سریع استفاده نکنید؛ چرا که این کار تنها ظرف سال اول استفاده قادر است عمر باتری را به‌طور چشمگیری کاهش دهد.

در عوض می‌توانید یک شارژر ثانویه که سرعت شارژ پایین‌تری دارد را برای شارژ کردن گوشی خود به‌مدت طولانی‌تر انتخاب کنید.

به بیان دیگر، توصیه می‌کنیم از شارژ سریع تنها زمانی استفاده کنید که واقعا در مضیقه زمانی بوده و نیاز به شارژ کردن سریع گوشی خود داشته باشید!

استفاده دائمی از یک شارژ با توان بالا باعث می‌شود که باتری شما تحت فشاری مضاعف قرار گیرد. این امر باعث خواهد شد که باتری با نرخ سریع‌تری شارژ خالی کند.

کاهش شارژ باتری به کمتر از پنج درصد

عادت شارژ موبایل

یکی دیگر از عادت های اشتباه در خصوص شارژ کردن باتری گوشی موبایل، کاهش شارژ آن به کمتر از پنج درصد قبل از متصل کردن به شارژر است.

این عادت اشتباه از دو مورد دیگر به‌مراتب خطرناک‌تر است؛ چرا که کاهش شارژ به زیر ۱۰ الی ۱۵ درصد باعث خواهد شد که فشار بسیار زیادی بر باتری وارد شود. بنابراین در صورتی که به‌طور مداوم شارژ گوشی خود را به زیر ۱۰ درصد کاهش دهید، فرآیند خالی شدن باتری دستگاه با نرخ بسیار بالاتری رخ خواهد داد.

راهکار مقابله با این اتفاق، شارژ کردن باتری پیش از این که به ۱۵ درصد برسد خواهد بود. البته ایرادی ندارد اگر هر از گاهی شارژ گوشی خود را خالی کرده و مجددا شارژ کنید. با این وجود تکرار روزانه آن می‌تواند باعث آسیب رساندن جدی به باتری شود.

جمع بندی

با رعایت کردن سه نکته مورد اشاره در این بحث و دوری از عادت های اشتباهی که در خصوص شارژ کردن باتری گوشی در مورد آن‌ها صحبت کردیم، می‌تواند تضمین‌کننده عمر طولانی باتری و شارژدهی عالی آن برای مدت زمانی طولانی باشد.‌

باتری یکی از مهم‌ترین عناصر تاثیرگذار بر عملکرد گوشی های هوشمند است و هرگونه مراقبت هرچند کوچک از آن می‌تواند تاثیر چشمگیری در ارتقای تجربه کاربری شما داشته باشد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : مدیرکل استاندارد استان تهران از ادامه برخوردهای قانونی با فروشندگان مصنوعات طلا با عیار پایین…

اخبار سلامت

سینما در سینما