سوزان ووجیتسکی، مدیرعامل یوتیوب از سمت خود کناره‌گیری می‌کند

اقتصاد ۱۰۰ - در حالی که ووجیتسکی همچنان به عنوان «مشاور» در گوگل و آلفابت حضور خواهد داشت، «نیل موهان» مدیر ارشد محصولات این شرکت جایگزین او می‌شود.

 سوزان ووجیتسکی، مدیرعامل یوتیوب از سمت خود کناره‌گیری می‌کند

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از دیجیاتو، «سوزان ووجیتسکی» با 25 سال سابقه در گوگل و 9 سال مدیرعاملی یوتیوب، در ایمیلی به کارکنان اعلام کرده است که قصد دارد از سمت مدیرعاملی سرویس استریم کناره‌گیری کند تا روی خانواده، سلامت و پروژه‌های شخصی‌اش تمرکز داشته باشد.

«امروز، پس از گذشت نزدیک به 25 سال، تصمیم گرفته‌ام تا از نقش خود به عنوان رئیس یوتیوب کناره‌گیری کنم. اکنون زمان مناسبی برای این موضوع است و احساس می‌کنم که می‌توانم این کار را انجام دهم، زیرا ما تیم رهبری باورنکردنی در YouTube داریم.»

جایگزین مدیرعامل یوتیوب

سوزان ووجیتسکی

« نیل موهان »، مدیر ارشد قدیمی محصولات یوتیوب جایگزین ووجیتسکی خواهد شد. موهان با خرید DoubleClick توسط گوگل در سال 2007 به غول فناوری پیوست و قبل از اینکه در سال 2015 نقش فعلی خود را به عهده بگیرد، به سمت معاونت تبلیغات نمایشی و ویدیویی یوتیوب ارتقا پیدا کرد. در مورد ووجیتسکی نیز گفته شده که او همچنان در گوگل و آلفابت « نقش مشاوره » را به عهده خواهد داشت.

ووجیتسکی در ادامه ایمیل خود می‌نویسد:

«با تمام کارهایی که ما در زمینه ویدیوهای کوتاه یوتیوب، استریم و اشتراک انجام می‌دهیم، همراه با وعده‌های مربوط به هوش مصنوعی، فرصت‌های هیجان‌انگیزتری برای یوتیوب در پیش است و نیل فرد مناسبی برای رهبری ما است.»

مدیرعامل یوتیوب

ووجیتسکی که شانزدهمین کارمند گوگل بوده، در سال 1999 به عنوان اولین مدیر بازاریابی این شرکت کار کرد و سپس کسب‌و‌کار تبلیغات آنلاین و خدمات ویدیویی اصلی آن مانند گوگل ویدیو، AdWords و AdSense را رهبری کرد. همچنین او در اوایل دهه 2000 و پس از مشاهده موفقیت یوتیوب، خرید این سرویس را به گوگل پیشنهاد کرده بود.

گوگل در سال 2006 یوتیوب را به ارزش 1.65 میلیارد دلار خریداری کرد و ووجیتسکی را در سال 2014 به عنوان مدیرعامل آن منصوب کرد. تحت رهبری او، تعداد کاربران فعال یوتیوب به بیش از 2.6 میلیارد نفر رسید که 80 میلیون نفر از آن‌ها هزینه ماهانه 11.99 دلاری سرویس استریم را پرداخت می‌کنند.

در سال 2022 نیز یوتیوب 29.2 میلیارد دلار فروش تبلیغاتی را گزارش کرده بود که بیش از 10 درصد کل درآمد آلفابت را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما