نمایشگر گلکسی S23 اولترا مصرف انرژی بهینه‌تری نسبت به آیفون دارد

اقتصاد ۱۰۰ - به نظر می‌رسد سامسونگ توانسته مصرف انرژی نمایشگر گلکسی S23 اولترا را با بهینه‌سازی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در مقایسه با آیفون کاهش دهد.

نمایشگر گلکسی S23 اولترا مصرف انرژی بهینه‌تری نسبت به آیفون دارد

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از دیجیاتو، سامسونگ یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند از لحاظ کیفیت نمایشگر محسوب می‌شود و این مسئله در اغلب موبایل‌های پرچمدار این برند به وضوح قابل لمس است. اکنون به نظر می‌رسد که شرکت مذکور توانسته در توسعه  صفحه نمایش گلکسی S23 اولترا  بهتر از قبل عمل کند و مصرف بهینه‌تری را در مقایسه با آیفون ارائه دهد.

عمکلرد درخشان صفحه نمایش گلکسی S23 اولترا

احتمالاً می‌دانید که سامسونگ به‌تازگی از اعضای جدید خانواده کهکشانی‌های خود رونمایی کرده است. دستگاه‌هایی که تغییرات سخت‌افزار جزئی را نسبت به گذشته شاهد بودند، اما از نظر نرم‌افزار، رابط کاربری و تصویربرداری پیشرفت‌های چشمگیری را تجربه کرده‌اند. نیازی به تعریف از نمایشگر محصولات سامسونگ هم وجود ندارد؛ زیرا پنل‌های AMOLED تولید شده توسط این شرکت از کیفیت بالایی برخوردار هستند و توسط برندهای معتبر دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته سامسونگ به این موضوع قناعت نکرده است و سعی داشته در گوشی‌های جدید گلکسی اقدام به ارتقاء پنل نمایشگر نیز کند.

طبق یک ادعای جدید، سامسونگ در ساخت صفحه نمایش گلکسی S23 اولترا روی بهبود عملکرد نرم‌افزاری تمرکز داشته است تا بتواند مصرف انرژی و مدت زمان شارژدهی را بهبود ببخشد. همین مسئله موجب شده است تا پرچمدار جدید این شرکت بتواند در زمینه عمر باتری با آیفون ۱۴ پرو و مکس رقابت کند. البته به نظر می‌رسد که کره‌ای‌ها در انتخاب نوع مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت پنل نمایشگرهای گوشی‌های خود هم تجدید نظر کرده‌اند و تصمیم مذکور هم روی افزایش راندمان صفحه نمایش آن‌ها تاثیر داشته است.

شایان ذکر است که پیکسل‌های آبی مورد استفاده در صفحه نمایش گلکلسی S23 اولترا احتمالا از مواد M11 ساخته شده‌اند و خبری از نمونه M12 نیست. با این حال منبع خبری، مدعی شده است که طراحی واگرایانه برای واحدهای ساطع‌کننده نور، باعث شده است که نمایشگر مورد بحث را نتوان یک نسخه M11 معمولی قلمداد کرد. همین مسئله توانسته نمایشگر پرچمدار جدید سامسونگ را از لحاظ مصرف انرژی بالاتر از رقیب سنتی خود قرار دهد؛ درحالی که اپل از پنل مبتنی بر مواد M12 در نمایشگر آیفون 14 پرو مکس استفاده می‌کند.

نمودار حداکثر روشنایی صفحه نمایش به توان مصرفی در آیفون 14 پرومکس، گلکسی S23 اولترا و S22 پلاس

مقایسه نمایشگر گلکسی S23 اولترا با پنل‌های M12 نشان می‌دهد که میزان تشعشع نور سبز در این محصول بیشتر است. همچنین ظاهراً سامسونگ از ساطع‌کننده‌های نور قرمز جدیدی بهره گرفته است و ساطع‌کننده‌های نور آبی مورد استفاد هم اگرچه از نوع M11 و قدیمی‌تر از نمونه بکار رفته در آیفون 14 پرو مکس هستند؛ اما می‌توانند انرژی کمتری در میزان روشنایی یکسان، مصرف کنند.

با در نظر گرفتن موارد گفته شده، می‌توان اذعان کرد که سامسونگ بدون ایجاد تغییرات سخت‌افزاری عمده در پرچمدار جدید خود و با تمرکز روی جزئیات، توانسته است تجربه استفاده از آن‌ها را نسبت به نسل‌های قبلی، بهتر کند. البته نباید از نقش پررنگ بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری هم غافل شویم که روی رابط کاربری و مصرف باتری نیز تاثیر داشته است.

 
انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز