ربات سرچ نیوا به عنوان رقیب قدرتمند چت GPT معرفی شد

اقتصاد ۱۰۰ - استارتاپ نیوا به‌تازگی از ربات سرچ NeevaAI به‌عنوان یک افزونه قدرتمند جستجوی AI رونمایی کرده که می‌تواند به رقیب قدرتمند چت GPT تبدیل شود.

ربات سرچ نیوا به عنوان رقیب قدرتمند چت GPT معرفی شد

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از گجت نیوز، در میان اخبار و هیاهوی به‌وجود آمده پیرامون چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، به‌عنوان روشی نوین برای جستجوی اطلاعات در اینترنت، یک شرکت استارتاپ نوپا در این حوزه، محصول جدید خود را برای چند کشور به‌نمایش گذاشت. به‌گزارش TechCrunch، این موتور جستجوی مبتنی بر AI که ربات سرچ نیوا نام دارد، طی ماه ژانویه در آمریکا راه‌اندازی شد و هم‌اکنون در برخی دیگر از کشورها از جمله کانادا، بریتانیا، آلمان، فرانسه و اسپانیا نیز در دسترس قرار گرفته است.

ربات سرچ نیوا، رقیبی جذاب برای چت GPT

این ربات یک افزونه جستجوگر است که برای مرورگرهای کروم، اج، فایرفاکس، سافاری در پلتفرم‌های iOS و اندروید در دسترس قرار دارد و اساسا مانند سایر موتورهای جستجو عمل می‌کند. ربات سرچ نوا دارای یک کادر است که با تایپ عبارت مدنظر در آن می‌توانید به جستجو بپردازید.

ربات سرچ نیوا

NeevaAI به‌گونه‌ای طراحی شده که فریب سوالاتی که پاسخ درستی برای آنها نیست را نخورد. برای مثال، این ربات سرچ در پاسخ به سوال «بوریس جانسون در چه دوره‌ای پادشاه انگلستان بود»، نوشت که او هرگز پادشاه نبوده، بلکه نخست‌وزیر بریتانیا بود. نوا هم‌چنین گفت که قادر به تولید خلاصه هوش مصنوعی نیست، زیرا اطلاعات کافی در مورد این واقعیت وجود ندارد.

اگرچه نسخه رایگان ربات سرچ نوا هم‌اکنون در دسترس است، این شرکت امیدوار است با اشتراک 5.99 دلار در ماه یا 49.99 دلار در سال از طریق ارائه نسخه پریمیوم، درآمدزایی کند. این نسخه ویژگی‌هایی شامل جستجوی نامحدود بدون تبلیغات، مدیریت رمز عبور، VPN و امکان اتصال به چند دستگاه را از طریق یک حساب کاربری ارائه می‌دهد. راه‌اندازی جهانی Neeva پس از آن انجام می‌شود که گوگل با چت‌بات موسوم به Bard و هم‌چنین مایکروسافت با ادغام موتور جستجوی بینگ و ربات چت ChatGPT در این حوزه با یکدیگر در حال رقابت هستند.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما