گرافن برای حوزه روان‌کننده‌ها مزیت‌های زیادی دارد

اقتصاد ۱۰۰ - گرافن مزایای متعددی برای کاربرد در حوزه روان‌کننده دارد و با افزایش تولید گرافن در جهان امکان گسترش کاربرد گرافن در حوزه روان‌سازها وجود دارد.

گرافن برای حوزه روان‌کننده‌ها مزیت‌های زیادی دارد

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از ایرنا، به ندرت در تاریخ سرمایه‌گذاران این فرصت را دارند که در توسعه یک فناوری انقلابی در حال ظهور از ابتدای راه مشارکت کنند اما در صنعت گرافن این چنین است و به لطف پیشرفت در فرآیندهای فناوری نانو، گرافن آماده استفاده در صنایع بوده تا در محصولات هر صنعت به یک ماده اولیه ارزشمند تبدیل شود.

گرافن (Graphene ) یک ماده فوق‌العاده از نظر تجاری بوده که قوی‌تر از فولاد، سخت‌تر از الماس، رسانا تر از مس است و از سیلیکون تحرک الکترون بهتری دارد. بازارها و برنامه‌های آن تقریباً بی حد و حصر هستند و در طیف وسیعی از کاربردها برای بهبود استحکام، مقاومت در برابر آب، انعطاف‌پذیری و هدایت الکتریکی به مواد دیگر اضافه می‌شوند و با بهبود باتری، پنل خورشیدی و فناوری ابرخازن‌ها، انرژی پاک را تقویت می‌کند.

روان‌کننده‌ها، پوشش‌ها و رزین‌ها سه بازار مهم در بخش کاربرد گرافن هستند. بازار جهانی پوشش‌ها، که پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۱ به رقم ۸۳ میلیارد دلار رسیده باشد تا سال ۲۰۳۰ با رشد ۳٫۵ درصد سالانه، رشد می کند.

پیش‌بینی می‌شود بازار رزین ترموپلاستیک با توجه به تحمل گرمای بالاتر، مقاومت بیشتر در برابر خستگی و ۳۰ درصد تا ۴۰ درصد سبک‌تر از آلومینیوم، در سال ۲۰۳۰ با ۷٫۷ درصد رشد به ۴۰٫۰۶ میلیارد دلار برسد. در همین حال، تحقیقات بازار ونتیج Vantage پیش‌بینی می‌کند که بازار جهانی گرافن تا سال ۲۰۲۸ به رقم ۲٫۵ میلیارد دلار برسد.

گرافن یکی از قابل توجه‌ترین نانومواد است که به‌طور گسترده به‌عنوان یک افزودنی روان‌کننده مورد آزمایش قرار می‌گیرد. گرافن به‌عنوان یک ماده افزودنی می‌تواند در درصدهای بسیار کم به مواد اضافه شود تا چندین مزیت کلیدی را ارائه دهد.

برای روان‌کارها، گرافن می‌تواند پیشرفت‌های متعددی را ارائه دهد. کاهش اصطکاک، کاهش سایش مکانیکی و حرارتی؛ پیشگیری از خوردگی؛ پایداری و عملکرد روان کننده بهبود یافته در شرایط درجه حرارت بالا، افزایش عمر روان کننده و اجزای موتور؛ بهبود بازده سوخت بهبود یافته؛ افزایش عملکرد موتور و کاهش در تغییر روغن و فرکانس نگهداری از جمله این مزیت‌ها هستند.

به دلیل این خصوصیات، گرافن از مزیت مشخصی برای استفاده به عنوان یک افزودنی روان کننده برخوردار است. علاوه بر این، نانوپلاکت‌های گرافن (GNP) کاملاً از کربن ساخته شده‌اند و هیچ عنصر سمی مانند فسفر یا گوگرد ندارند. در نتیجه، آنها ممکن است سازگار با محیط زیست تلقی شوند.

با این حال، حجم کم تولید گرافن با کیفیت بالا، روی پذیرش کامل بازار و استفاده گسترده تاثیر منفی داشته است، اما نوآوری‌های جدید در تولید گرافن می‌تواند این مشکلات را رفع کند.

شرکت هیدروگراف کلین پاور Hydrograph Clean Power با سیستم انفجار Hyperion، اکنون می‌تواند به طور مداوم و اقتصادی تولید گرافن را تضمین کند. این شرکت یکی از تولید کنندگان گرافن با خلوص بالا در جهان است و در حال حاضر به عنوان یک رهبر جهانی در تجاری سازی گرافن در مقیاس بزرگ قرار دارد.

انتهای پیام

منبع : ایرنا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به توجه به لایحه افزایش یک روز به تعطیلات هفتگی ، با کدام گزینه موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما