نینتندو سوئیچ از رکورد فروش کنسول PS4 عبور کرد

اقتصاد ۱۰۰ -شرکت «نینتندو» (Nintendo) به طور رسمی اعلام کرد آمار فروش کنسول «نینتندو سوئیچ» (Nintendo Switch) به 122/55 میلیون نسخه رسیده است.

نینتندو سوئیچ از رکورد فروش کنسول PS4 عبور کرد

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از سخت افزارمگ ،روز گذشته و در جریان اعلام جدیدترین گزارش مالی شرکت Nintendo، این ناشر نامدار ژاپنی از رسیدن آمار فروش کنسول پرطرفدار Nintendo Switch به 122 نسخه خبر داد. کنسول Nintendo Switch با عبور از کنسول‌های PlayStation 4 و Game Boy، به سومین کنسول پرفروش تاریخ صنعت بازی‌های رایانه‌ای تبدیل شد.

در گزارش مالی سه‌ماهه «نینتندو» آمده است که 944.30 میلیون نسخه بازی برای دستگاه Nintendo Switch به فروش رفته است. کنسول Nintendo Switch با فروش 122/55 میلیون نسخه، اکنون در جایگاه سوم پرفروش‌ترین پلتفرم تاریخ صنعت گیمینگ قرار دارد. کنسول‌های PS2 و Nintendo DS به ترتیب جایگاه‌های اول و دوم را به خود اختصاص داده‌اند.

فروش کنسول Nintendo Switch

علی‌رغم فروش قابل‌توجه Nintendo Switch در ماه نوامبر سال گذشته، میزان فروش این پلتفرم نسبت به سال 2021 کاهش یافته است. در سه فصل ابتدایی سال 2021، کنسول مذکور فروش 18.95 میلیونی را تجربه کرد، در حالی‌که در سه فصل ابتدایی سال 2022، فروش آن 14.91 میلیون بوده است. شرکت Nintendo به صورت تفکیکی گزارش داده است که میزان فروش کنسول Nintendo Switch اصلی معادل 5.22 میلیون،  معادل 7.69 میلیون و مدل Lite معادل 2 میلیون بوده است.

ناشر ژاپنی اعتراف می‌کند که مشکل کمبود نیمه‌هادی‌ و سایر قطعات سخت‌افزاری برای این فصل از تعطیلات برطرف شد. این شرکت اعلام می‌کند که علت افزایش فروش این کنسول، عرضه مدل OLED آن در سال گذشته بوده است.

«نینتندو» گزارش می‌دهد که عنوان Pokeman Scarlet and Violet توانسته بیش از 18 میلیون نسخه بفروشد. این بازی اکنون به فهرست ده بازی پرفروش تاریخ Switch وارد شده است.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی شما از قیمت خودرو در هفته های پیش‌رو چیست؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما