پردازنده گلکسی اس ۲۳ سامسونگ هم تایوانی از آب درآمد

اقتصاد ۱۰۰ - بررسی‌ها نشان می‌دهد پردازنده گلکسی اس ۲۳ – Galaxy S23 به جای فناوری سامسونگ، از فناوری پردازش شرکت تایوانی TSMC برای تولید استفاده می‌کند.

پردازنده گلکسی اس ۲۳ سامسونگ هم تایوانی از آب درآمد

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از گجت نیوز، گوشی‌های پرچمدار سال ۲۰۲۳ سامسونگ تحت نام Galaxy S23 وارد رقابت شدند. حضور یک دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی جدید و توانمند در مدل اولترا، طراحی جدید و نونوار شده دو مدل اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس و یک چیپست ارتقا پیدا کرده که چندین قابلیت نرم افزاری جدید را به‌ارمغان آورده، همگی جزو برجسته‌ترین ویژگی‌های این سری هستند. اما یکی از برجسته‌ترین بخش‌های رویداد معرفی این گوشی‌ها، چیپستی بود که در قلب تپنده آن‌ها حضور داشت.

پردازنده گلکسی اس ۲۳ سامسونگ، نسخه اورکلاک شده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام

سامسونگ در زیر قاب هر سه گوشی این خانواده از چیپستی به‌نام «اسنپدراگون ۸ نسل ۲ برای گلکسی» استفاده کرده است. اما این نسخه با نسخه استانداردی که زیر قاب دیگر گوشی‌ها مثل وان پلاس ۱۱ به‌کار رفته، متفاوت است. چرا که سامسونگ آن را اورکلاک کرده تا قدرت بیشتری را ارائه کند. البته سامسونگ توضیحات اضافی در مورد اینکه چه کاری انجام داده تا این تراشه را توانمندتر کند، ارائه نکرده است.

وقتی روی کاغذ پردازنده گلکسی اس ۲۳ سامسونگ را با نسخه استاندارد اسنپدراگون ۸ نسل ۲ مقایسه می‌کنیم، متوجه کمی فرکانس‌های بیشتر آن در پردازنده و پردازشگر گرافیکی می‌شویم. ولی ما بعید می‌دانیم که خود سامسونگ توانسته باشه تغییراتی انجام داده باشد یا آنکه اصلاً کوالکام چنین اجازه‌ای را به غول کره‌ای داده باشد. اما اکنون شایعه‌ای در فضای مجازی پیچیده که جزئیات بیشتری از پردازنده زیر قاب سری Galaxy S23 سامسونگ را فاش می‌کند.

پردازنده گلکسی اس ۲۳ سامسونگ

پیش از رونمایی رسمی، شایعاتی که در خصوص این چیپست شنیده می‌شد همگی حاکی از آن بود که خود سامسونگ قصد تولید آن را دارد و در این راه از کمپانی تایوانی TSMC کمک نخواهد گرفت. اما حالا یک منبع معتبر مدعی شده که این تراشه‌ها توسط TSMC تولید شده‌اند. این خبر تأیید می‌کند که تراشه به‌کار رفته زیر قاب این گوشی‌ها فقط اورکلاک شده تا بدون هیچ‌گونه تغییری بتواند عملکرد سریع‌تری در CPU و GPU خودش بگذارد.

از آنجا که نسخه استاندارد این تراشه نیز با فناوری پردازش خود TSMC تولید می‌شود، این دست شرکت تایوانی را باز گذاشته تا بتواند آن را اورکلاک کند. نسل قبلی تراشه‌های پرچمدار کوالکام که از فناوری پردازش سامسونگ استفاده می‌کردند، از مشکلات حرارتی رنج می‌بردند و کارایی کمتری نسبت به توان واقعی خود داشتند.

این پایان شایعاتی است که در مورد پردازنده گلکسی اس ۲۳ سامسونگ وجود داشت. برای اینکه بخواهیم در مورد عملکرد این گوشی‌ها در دنیای واقعی صحبت کنیم، باید کمی بیشتر منتظر بمانیم.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما