سامسونگ با هوش مصنوعی، ایمنی خودروها را افزایش می‌دهد

samsung هوش مصنوعی سامسونگ برای خودروها سامسونگ با هوش مصنوعی، ایمنی خودروها را افزایش می‌دهد؛ فقط با کم کردن صدای ضبط! ۰ ارسال شده توسط: معین کریمی ۲۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۶ سامسونگ از فناوری‌های هوش مصنوعی جدیدی رونمایی کرده که با استفاده از چندین دوربین و گجت‌های پوشیدنی، باعث افزایش ایمنی خودروها می‌شود.

سامسونگ با هوش مصنوعی، ایمنی خودروها را افزایش می‌دهد

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از گجت نیوز، سامسونگ بعد از اینکه تلویزیون‌های جدید و امکانات نرم افزاری نوظهور خودش را در نمایشگاه CES 2023 معرفی کرد، از دو فناوری جذاب دیگر مخصوص اتومبیل‌ها به‌نام Ready Care و Ready Tune با همکاری شرکت هارمن رونمایی کرد. این قابلیت‌ها با دنیای اتومبیل‌ها مرتبط هستند.

فناوری‌های هوش مصنوعی جدید سامسونگ برای رانندگی امن و راحت

قابلیت هوش مصنوعی Ready Care سامسونگ از چندین اطلاعات استفاده می‌کند و سپس تنظیمات اتومبیل را برای رانندگی امن‌تر تغییر می‌دهد. قابلیت Ready Tune به‌سادگی فناوری است که به‌طور هوشمندانه‌ای صدای خروجی اتومبیل را تنظیم می‌کند تا بهترین تجربه صوتی در کلاس خودش را ارائه کند.

اگر بخواهیم در مورد این فناوری‌ها عمیق‌تر صحبت کنیم، Ready Care وضعیت سلامت فیزیکی و روحی راننده اتومبیل را بررسی می‌کند. سپس براساس اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌کند، تنظیمات خودرو را تغییر می‌دهد تا رانندگی امن‌تر و راحت‌تری را فراهم کند. این قابلیت با استفاده از دوربین‌ها و سنسورهایی که در داخل اتومبیل نصب می‌شود و همینطور اطلاعات سلامت راننده که از گجت‌های پوشیدنی مثل گلکسی واچ دریافت می‌شود، می‌تواند خستگی و حواس‌پرتی راننده را تشخیص دهد.

هوش مصنوعی سامسونگ برای خودروها

Ready Care براساس این سه فاکتور می‌توانند تنظیمات اتومبیل را تغییر داده تا امنیت رانندگی را افزایش دهد. اگر سیستم متوجه شود که راننده در حال خوابیدن است، برای بیدار نگه داشتن آن می‌تواند ولوم سیستم صوتی، روشنایی داخلی و تنظیمات سیستم تهویه مطبوع را تغییر دهد. همچنین اگر سیستم به کمک گلکسی واچ روی مچ دست راننده تشخیص دهد که او استرس دارد، حالت ضد استرس را فعال می‌کند. این سیستم برای برطرف کردن استرس راننده، مسیرهایی را پیشنهاد می‌کند که ترافیک کمتر و مشکلات آب و هوایی کمتری دارند.

یکی دیگر از فناوری‌هایی که سامسونگ با هوش مصنوعی در دسترس کاربران می‌گذارد، حالت آرام‌بخش (Relaxing Mode) است. اما این دفعه، این تکنولوژی مربوط به لوازم خانگی هوشمند راننده اتومبیل است. حالت آرام‌بخش تنظیمات مختلفی را روی لوازم خانگی راننده ایجاد می‌کند که می‌تواند وضعیت ذهنی راننده را تغییر دهد و باعث آرامش خاطر او شود.

سامسونگ امیدوار است که به کمک این فناوری‌های هوش مصنوعی، سیستم‌های یکپارچه، دوربین‌هایی که داخل اتومبیل‌ها نصب می‌شود و همینطور اطلاعاتی که از سلامت راننده توسط گجت‌های پوشیدنی مثل ساعت هوشمند گلکسی واچ کسب می‌کند، امنیت رانندگی در سطح جهان را ارتقا دهد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما