گریت وال کانن شانهای ۶ چرخ ؛ پادشاه پیکاپ های چینی و رقیب تویوتا لندکرو ۶×۶

اقتصاد ۱۰۰ - گریت وال شانهای کانن ۶×۶ جدیدترین پیکاپ چینی‌ها است که رویای رقابت با تویوتا لندکروز 6 چرخ را در سر دارد. در ادامه با مشخصات فنی و قیمت Great Wall Shanhai Canon 6×6 همراه می‌شویم.

گریت وال کانن شانهای ۶ چرخ ؛ پادشاه پیکاپ های چینی و رقیب تویوتا لندکرو ۶×۶

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از گجت نیوز، سفرهای آفرودی به رویای جوانان چینی تبدیل شده است و خودروسازان این کشور سعی می‌کنند تا با ساختن ماشین‌های افرود، سود خوبی به جیب بزنند. از دانگ فنگ واریور M20 تا بی وای دی U8 یا حتی دایون Y5 ، همگی این موضوع را تایید می‌کنند. حالا شرکت GW با پیکاپ گریت وال کنون 6 چرخ قصد دارد تا سطح وانت‌های چینی را به محصولات اروپایی و آمریکایی برساند.

معرفی گریت وال کانن شانهای ۶ چرخ

گریت وال کانن 6 چرخ

تقریبا اوایل سال ۱۴۰۱ بود خبرهای ساخت این وانت جاه طلبانه به گوش ما رسید و حالا نسخه نهایی آن، راهی تست‌های خیابانی شده است. پیکاپ گریت وال شانهای کنون ۳ محوره بر اساس نسخه ۲ محوره یا همان ۴ چرخ ساخته شده و باید گفت که این نسخه، لقب « مجلل ترین پیکاپ چینی » را یدک می‌کشد. گریت وال کانن ۳ محوره به مانند نسخه استاندار خود، میزبان یک موتور شش سیلندر خورجینی توربو شارژ با حجم ۳ لیتر است که در بهترین روز خود می‌تواند ۳۶۰ اسب بخار قدرت و  ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور  را از طریق گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته، راهی هر سه محور کند. این اعداد تقریبا همان چیزهایی هستند که آن‌ها را قبلا در تویوتا لندکروز ۳ محوره هم دیده بودیم.

گریت وال کانن 6 چرخ

گریت وال کانن 6 چرخ پیکاپ GW کنون شانهای 3 محوره پیکاپ GW کنون شانهای 3 محوره پیکاپ GW کنون شانهای 3 محوره

همچنین اکنون می‌دانیم که گریت وال شانهای کانن 6 چرخ بر اساس پلتفرم جدید این شرکت یعنی پلتفرم P71 ساخته شده است. فعلا در مورد ابعاد گریت وال کنون 3 محوره چیزی نمی‌دانیم اما ابعاد نسخه ۲ محوره برابر با ۵۴۴۰ میلی متر طول، ۱۹۹۱ میلی متر عرض و ۱۹۲۴ میلی متر ارتفاع است و به راحتی می‌توان حدس زد که طول گریت وال شانهای کانن ۶ چرخ به بیش از شش متر یا حتی  شش و نیم متر  خواهد رسید! همچنین وجود اسنورکل در کنار کاپوت هم از برنامه‌های هیجان انگیز گریت وال برای اضافه کردن تجهیزات آفرودی به این وانت خبر می‌دهد.

گریت وال کانن 6 چرخ

کابین گریت وال شانهای کانن ۳ محوره هم تفاوت خاصی با نسخه ۴ چرخ ندارد و باز هم شاهد نمایشگرهای دوال اسکرین ۱۲.۴ اینچی هستیم. البته به نظر می‌رسد که تریم زرد و مشکی به عنوان یکی از تغییرات اساسی در کابین گریت وال کنون ۶ چرخ به حساب خواهد آمد.

قیمت و تاریخ رونمایی از پیکاپ گریت وال شانهای کنون ۳ محوره

گریت وال کانن 6 چرخ

در حال حاضر گفته می‌شود که پیکاپ گریت وال کنون ۳ محوره احتمالا در ماه آپریل ۲۰۲۳ (فروردین ماه ۱۴۰۲) و در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۳ به روی صحنه بیاید. با توجه به اینکه قیمت گریت وال شانهای کانن معمولی زیر ۴۰ هزار دلار بود، انتظار داریم که  قیمت گریت وال کنون ۶ چرخ  هم از ۴۵ هزار دلار تجاوز نکند.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما