پردازنده های Ryzen 7000X3D قابل اورکلاک خواهند بود

اقتصاد ۱۰۰ - به تازگی شرکت AMD مشخصات پردازنده های Ryzen 7000X3D را روی سایت خود بروز کرده و اینطور که به نظر می‌رسد.

پردازنده های Ryzen 7000X3D قابل اورکلاک خواهند بود

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از سخت افزارمگ ،چندی پیش شرکت AMD در صفحه مشخصات این پردازنده‌ها درج کرد که تاریخ عرضه آن‌ها 14 فوریه است، اما نظرش تغییر و اعلام کرد که یک اشتباه رخ داده و خبری از عرضه این پردازنده‌ها در این تاریخ نیست. حال و در حالی که هنوز نمی‌دانیم شرکت AMD بالاخره قرار است چه زمانی پردازنده های Ryzen 7000X3D را عرضه کند، شاهد بروز شدن صفحه مشخصات آن‌ها با قابلیت اورکلاک دستی هستیم.

اگر خاطرتان باشد، ابتدا قرار بود پردازنده‌های X3D قابل اورکلاک نباشند و پردازنده Ryzen 7 5800X3D به عنوان اولین پردازنده این سری قابل اورکلاک نیست. این مسئله، به خاطر حساسیت بالای حافظه‌های 3D V-Cache به ولتاژ است و شرکت AMD خودش به صورت کارخانه‌ای، بیشینه ولتاژ مجاز را روی این پردازنده‌ها تنظیم کرده است. اما به تازگی این شرکت صفحه مشخصات پردازنده های Ryzen 7000X3D را بروز کرده و عبارت «Unlocked for Overclocking: Yes» را به مشخصات اضافه کرده است. البته معمولاً این عبارت به معنی «امکان افزایش فرکانس پایه» است، درست مانند بقیه پردازنده‌های Ryzen 7000.

تا به این لحظه شرکت AMD فقط تأیید کرده که امکان اورکلاک این پردازنده‌ها به صورت خودکار از طریق فناوری Precision Boost Overdrive وجود دارد. علاوه بر آن، این پردازنده‌ها از قابلیت Curve Optimizer نیز پشتیبانی می‌کنند. این قابلیت‌ها به طور قطع عملکرد پردازنده‌های Ryzen 7000X3D را بهبود می‌دهند و اتفاقاً هردوی آن‌ها روی پردازنده Ryzen 7 5800X3D غیرفعال بودند.

شرکت AMD قرار است پردازنده‌های Ryzen 7000X3D را در ماه فوریه عرضه کند، اما هنوز خبری از اعلام قیمت و تاریخ دقیق عرضه آن‌ها نیست.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما