پردازنده گرافیکی گلکسی اس ۲۳ الترا عملکرد درخشانی خواهد داشت

اقتصاد ۱۰۰ - پردازنده گرافیکی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو در مقایسه با نسل قبلی آن حدود ۵۸ درصد بهبود داشته است.

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از جی اس ام ،همانطور که می‌دانیم، قلب تپنده گوشی پرمیوم موردانتظار سامسونگ یعنی گلکسی اس ۲۳ الترا به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو مجهز خواهد بود. حالا به تازگی گزارشی منتشر شده است که اذعان دارد پردازنده گرافیکی یکپارچه این تراشه موسوم به آدرنو ۷۴۰ یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های گرافیکی سری موبایل از حیث عملکرد است. در این راستا، به نظر می‌رسد آدرنو ۷۴۰ حتی قادر است پردازنده گرافیکی تراشه بایونیک A16‌ که در دو گوشی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس به کار رفته است را نیز شکست دهد. این موضوع به خودی خود بسیار قابل توجه است چرا که تراشه‌های سری موبایل اپل قوی‌ترین سخت‌افزار پرچمدار بازار محسوب می‌شوند. 

طبق این گزارش، پردازنده گرافیکی آدرنو ۷۴۰ در آزمون Vulkan بنچمارک گیک‌بنچ موفق به کسب امتیاز حیرت‌انگیز ۱۰۷۴۴ شده است. به علاوه، میانگین امتیاز ۵ آزمون گیک‌بنچ این پردازنده گرافیکی نیز برابر با ۹۸۴۴ اعلام شده است. برای مقایسه، پردازنده گرافیکی گلکسی اس ۲۲ الترا به نام آدرنو ۷۳۰ در آزمون مشابه Vulkan‌ امتیاز ۶۲۳۳ را به خود اختصاص داده است. البته باید اشاره کرد که امتیاز به دست آمده تنها مختص به گوشی گلکسی اس ۲۲ الترا نیست و به همه گوشی‌های مجهز به این پردازنده گرافیکی قابل تعمیم است. با این وجود، جدیدترین امتیاز پردازنده گرافیکی آدرنو ۷۳۰ حاضر در گلکسی اس ۲۲ الترا در حدود ۶۲۷۶ بوده است و می‌توان گفت که عملکرد کلی این پردازنده گرافیکی در همین حد است. 

مجموع امتیاز گلکسی اس ۲۳ الترا و آدرنو ۷۴۰ / گلکسی اس ۲۲ الترا و آدرنو ۷۳۰

شایان ذکر است پردازنده گرافیکی آدرنو ۷۴۰ با میانگین امتیاز ۹۸۴۴ خود و در مقایسه با مجموع امتیاز آدرنو ۷۳۰ در حدود ۵۸ درصد بهبود داشته است که خبر از پیشرفت چشمگیر عملکرد پردازشی آن می‌دهد. با توجه به این موضوع، گلکسی اس ۲۳ الترا در پردازش‌های گرافیکی قطعا عملکرد بسیار قدرتمندی خواهد داشت که قادر است به راحتی پردازنده‌ گرافیکی گلکسی اس ۲۲ الترا را شکست دهد. تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو بر پایه فرآیند ۴ نانومتری TSMC توسعه داده شده است در حالی که تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک گلکسی اس ۲۲ الترا از لیتوگرافی ۴ نانومتری سامسونگ بهره می‌برد. 

در نهایت باید اشاره کرد که پردازنده گرافیکی Xclipse 920 سامسونگ که در تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ به کار رفته است نیز در آزمون Vulkan‌میانگین امتیاز ۸۴۱۸ را کسب کرده است. این پردازنده گرافیکی با همکاری شرکت برجسته AMD توسعه داده شده است و از معماری RDNA2‌ بهره می‌برد. میانگین امتیاز بالای پردازنده گرافیکی Xclipse 920 نشان می‌دهد سامسونگ از پتانسیل خوبی برای ساخت سخت‌افزارهای قدرتمند برخوردار است ولی به دلایلی سامسونگ امسال نیز سری پرچمدار خود را با تراشه‌های شرکت رقیب عرضه خواهد کرد. البته نبود دیگر سخت‌افزارهای قدرتمند در بازار نیز احتمالا از دلایل این تصمیم است. 

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما