مک بوک پرو ۲۰۲۴ از تراشه‌های ۳ نانومتری اپل استفاده خواهند کرد

اقتصاد ۱۰۰- مینگ چی کو افشاگر خوش سابقه اپل، هنوز از معرفی مک بوک پرو جدید اپل یک روز هم نگذشته، به تشریح مشخصات نسل بعدی آنها پرداخته است.

مک بوک پرو ۲۰۲۴ از تراشه‌های ۳ نانومتری اپل استفاده خواهند کرد

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل ازجی اس ام ،اپل دیشب مدل‌های مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی جدید را بروزرسانی کرد و حالا دقیقا کمتر از یک روز پس از این موضوع، مینگ چی کو تحلیلگر محصولات اپل جزییاتی را درباره مدل های نسل بعدی این دستگاه‌ها به اشتراک گذاشته است. کو معتقد است که مک بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی که در سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شوند، دارای تراشه‌های M3 Pro و M3 Max خواهند بود که بر اساس فرآیند ۳ نانومتری شرکت TSMC ساخته شده‌اند.

به گفته کو مدل‌های مک بوک پرو با تراشه‌های M3 Pro و M3 Max در نیمه اول سال ۲۰۲۴ به تولید انبوه می‌رسند.

من انتظار دارم مدل‌های جدید مک بوک پرو که از پردازنده‌های M3 Pro و M3 Max ساخته شده با فرآیند ۳ نانومتری (احتمالا N3P یا N3S شرکت TSMC) بهره می‌برند، در نیمه اول سال ۲۰۲۴ به تولید انبوه برسند.

TSMC سازنده تراشه‌های اپل در اواخر دسامبر ۲۰۲۲ (اوایل دی ۱۴۰۱) تولید انبوه تراشه‌های ۳ نانومتری نسل بعدی را آغاز کرد. فن‌آوری ۳ نانومتری در مقایسه با تراشه‌های فعلی تولید شده با فرآیند ۵ نانومتری، از جمله M2 Pro و M2 Max که دیشب معرفی شدند، عملکرد بهبود یافته و بازدهی انرژی بهتری را ارایه می‌دهد.

با شروع تولید انبوه مدل‌های نسل بعدی مک بوک پرو در نیمه اول سال ۲۰۲۴، می‌توانیم بین فروردین و خرداد ۱۴۰۳ که زمان رویداد WWDC 2024 است، شاهد معرفی این محصولات باشیم؛ اگرچه هنوز زمان زیادی برای اپل وجود دارد و ممکن است برنامه‌های آینده خود را تغییر دهد.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما