وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم های اینترنتی ایران را را لغو کرد + جزئیات

در طی اقدامی ناگهانی و دور از انتظار، آمریکا تمامی تحریم های اینترنتی ایران را لغو کرد؛ خبری خوب برای کاربران و شرکت‌های ایرانی.

وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم های اینترنتی ایران را را لغو کرد + جزئیات

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از گجت نیوز، در طول چند ماه اخیر، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا شرکت‌ها و افراد نام‌آشنا زیادی را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرد؛ از جمله عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات کشور! اما هم‌اکنون در طی یک بیانیه رسمی، این وزارتخانه از از لغو تحریم های اینترنتی ایران خبر داد تا معافیت‌های اینترنتی شامل حال کاربران و شرکت‌های مختلف ایرانی شود.

این قانون لغو تحریم، تغییراتی را در بندهای پیشین به‌همراه داشته است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • ایجاد تغییراتی کلیدی در مجوزهای دولتی قبل که با عنوان مجوز عمومی شماره یک ایران (General License D-۱) شناخته می‌شود و هدف آن کمک به کاربران ایرانی در زمینه گردش اطلاعات است.
  • در نخستین روز مهرماه سال 1401، مجوزی موسوم به مجوز عمومی شماره دو ایران (General License D-۲) توسط دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی آمریکا (OFAC) در دسترس عموم قرار گرفت. این مجوز در واقع نسخه به‌روز شده‌ای از تحریم‌های اینترنتی اعمال شده در تاریخ هجدهم بهمن ماه سال 1392 است.

رفع تحریم های اینترنتی ایران شامل چه چیزهایی خواهد بود؟

تحریم های اینترنتی ایران

با اعمال این مجوزهای تازه و رفع تحریم های اینترنتی ایران، دسترسی کاربران و شرکت‌های مختلف به بسیاری از سرویس‌ها فراهم خواهد شد؛ از جمله: شبکه‌های اجتماعی، ابزارهای ارتباطی، خدمات ابری، نرم‌افزارهای تماس‌های ویدیویی، نقشه‌های آنلاین مبتنی بر وب، بازی‌های کامپیوتری، پلتفرم‌های آموزشی، آنتی ویروس‌ها، ابزارهای ترجمه و احراز هویت، تلفن‌های ماهواره‌ای، گوشی‌های هوشمند و سیستم‌عامل‌های آن‌ها، روتر، مودم و…

علاوه‌بر این موارد، ارائه خدمات شرکت‌های بزرگی از جمله گوگل، متا، اپل و دیگر شرکت‌ها به ایرانیان قانونی خواهد بود که این خبر خوبی است. یکی دیگر از بخش‌هایی که در پروسه لغو تحریم‌ های اینترنتی ایران اعمال شده، گسترش مجوز ابزارهایی است که شرایط لازم برای ارائه کردن خدمات ابری، غیر ابری و همچنین تبادل اطلاعات در اینترنت را فراهم می‌کنند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز