نصب کنتور هوشمند قسطی می‌شود

اقتصاد 100- بر اساس تبصره ۱۵ لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ ستاد ملی گاز ایران و شرکت توانیر موظفند از بخش غیردولتی (با اولویت شرکت‌های اپراتور مجازی) نسبت به هوشمند سازی مصرف، برقراری ارتباط و شناسایی و وصول مطالبات مشترکان با اولویت مشترکان عمده پرمصرف و همچنین نصب شمارش‌گرهای هوشمند اقدام و هزینه مربوط را به صورت اقساطی از مشترکان دریافت کند.

نصب کنتور هوشمند قسطی می‌شود

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد 100، بر اساس بند «ز» تبصره ۱۵ لایحه بودجه شرکت‌های تولید نیروی برق حرارتی دولتی و شرکت‌های برق منطقه‌ای مکلفند منابع تعیین شده در بودجه مصوب سالانه خود را پس از گردش خزانه به ترتیب به شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی و شرکت توانیر بابت رد دیون و یا سرمایه‌گذاری در توسعه نیروگاه حرارتی و توسعه شبکه دولتی برق کشور به منظور افزایش بازدهی پرداخت کنند. 

همچنین بر اساس همین تبصره در راستای کاهش ناترازی تولید و مصرف حامل‌های انرژی الگوی مصرف بهینه گاز و برق برای اقلیم‌های مختلف کشور بر اساس مساحت، زیربنای ساختمان در چارچوب استانداردهای معیار مصرف انرژی ساختمان‌ها، دو ماه پس از ابلاغ این قانون، توسط وزارتخانه‌های نفت، نیرو، سازمان برنامه و بودجه و سازمان ملی استاندارد ایران تهیه و به تصویب هیات وزیران می‌رسد. 

طبق بند «ط» تبصر ۱۵ نیز  به دولت اجازه داده می‌شود نسبت به اصلاح شرکت‌های برق اقدام کند اساسنامه این شرکت‌ها به پیشنهاد وزیر نیرو به تصویب هیات وزیران می‌رسد. 

بر اساس بند «ی» این تبصره نیز برق دریافتی نیروگاه‌های اتمی و تجدید پذیر در مقابل برق دریافتی این واحدها از سایر نیروگاه‌ها در هر نقطه‌ای از کشور مشمول هزینه انتقال نخواهد شد. 

انتهای پیام

منبع : ايسنا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما