تصویری از باز کردن دریچه کپسول «اوریون»

ناسا پس از ماموریت حماسی ماه خود، باز کردن کپسول «اوریون» را آغاز کرده است.

تصویری از باز کردن دریچه کپسول «اوریون»

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از ایسنا، تکنسین‌های «مرکز فضایی کندی»(KSC) ناسا در فلوریدا، دریچه کپسول «اوریون»(Orion) را باز کرده‌اند و برداشتن محموله‌هایی را آغاز کرده‌اند که طی ماموریت «آرتمیس۱»(Artemis ۱) به ماه رفته و برگشته بودند. این کار کمی زمان خواهد برد.

مقامات ناسا گفتند: این هفته، تکنسین‌ها ۹ جعبه اویونیک را از اوریون بیرون خواهند آورد که متعاقبا برای آرتمیس۲ که نخستین ماموریت حامل فضانوردان است، بازسازی خواهند شد. در ماه‌های آینده، تکنسین‌ها وسایل خطرناکی را که در کپسول باقی می‌مانند، حذف خواهند کرد. پس از تکمیل شدن روند کار، اوریون برای بررسی ارتعاشات صوتی و سایر آزمایش‌های محیطی به «مرکز آزمایش نیل آرمسترانگ»( Neil A. Armstrong Test Facility) ناسا در اوهایو سفر خواهد کرد.

62484840

آرتمیس۱ در ۱۶ نوامبر از مرکز فضایی کندی بر فراز یک موشک «سامانه پرتاب فضایی»(SLS) پرتاب شد و اوریون بدون سرنشین را به مدار ماه فرستاد. این ماموریت که نخستین برنامه از پروژه اکتشاف ماه آرتمیس بود، با فرود اوریون در سواحل کالیفرنیا در ۱۱ دسامبر به پایان رسید.

کپسول اوریون با کامیون در سراسر کشور حرکت کرد و در ۳۰ دسامبر به مرکز فضایی کندی بازگشت. از آن زمان، اوریون و سیستم‌های مختلف آن را تحت بازرسی هستند و نحوه عملکرد آنها در طول ماموریت ۲۶ روزه آرتمیس۱ ارزیابی می‌شود.

این بازرسی‌های مداوم، آماده‌سازی ماموریت آرتمیس۲ را که قرار است در سال ۲۰۲۴ فضانوردان را به اطراف ماه بفرستد، اطلاع‌رسانی می‌کنند.

اگر همه چیز در مورد آن پرواز خوب پیش برود، ناسا می‌تواند آماده شدن برای ماموریت آرتمیس۳ را آغاز کند که خدمه را در نزدیکی قطب جنوبی ماه فرود خواهد آورد. ناسا در نظر دارد تا پایان دهه، یک پایگاه تحقیقاتی را در قطب جنوبی ماه بسازد.

انتهای پیام

منبع : ايسنا

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما