تمرکز اپل روی سیستم عامل xrOS هدست مجازی و اجحاف به سایر سیستم‌عامل‌ها

تحلیلگر معتبر محصولات اپل امروز اظهار کرده که تمرکز اپل بر روی سیستم عامل هدست واقعیت ترکیبی این شرکت، باعث شده که باقی سیستم عامل‌ها امسال بروزرسانی‌های کمی را دریافت کنند.

تمرکز اپل روی سیستم عامل xrOS  هدست مجازی و اجحاف به سایر سیستم‌عامل‌ها

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از جی اس ام ،iOS 17 نسخه بعدی سیستم عامل گوشی‌های اپل، می‌تواند بروزرسانی کمی نسبت به آنچه پیش‌تر انتظار داشتیم، به همراه داشته باشد زیرا این شرکت و مهندسان آن تمرکز بیشتری روی هدست واقعیت ترکیبی و سیستم عامل آن دارند.

اپل چندین سال است که روی هدست واقعیت ترکیبی خود و سیستم عامل آن یعنی xrOS کار می‌کند. به گفته مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ با توجه به عرضه این هدست در سال ۲۰۲۳، مهندسان اپل تمرکز کمتری بر روی سایر سیستم عامل‌ها از جمله iOS 17 و iPadOS 17 خواهند داشت.

گورمن این هفته در آخرین اظهارات خود در این خصوص گفته که iOS17 که نام داخلی آن Dawn است، ممکن است به دلیل تمرکز بیشتر اپل بر روی xrOS برای هدست آینده این شرکت، تغییرات اساسی کمتری نسبت به برنامه‌ریزی‌های اولیه داشته باشد. او می‌گوید که همچنین رویکرد مشابهی با macOS 14 با نام رمز Sunburst در حال انجام است.

iOS 14 که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و iOS 16 که در ماه ژوئن سال گذشته (خرداد ۱۴۰۱) معرفی شد، دو بروزرسانی مهم بودند که ویجت‌های بازطراحی شده در صفحه اصلی آیفون، کتابخانه اپلیکیشن‌ها، ویژگی‌های جدید نقشه‌ها و سافاری، صفحه قفل بازطراحی شده و غیره را به ارمغان آوردند. iOS 17 به همراه macOS 14، iPadOS 17 و watchOS 10 در جریان WWDC امسال در خرداد ۱۴۰۲ معرفی خواهند شد اما انتظار نمی‌رود تغییراتی اساسی را نسبت به نسخه قبلی در آنها شاهد باشیم.

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما