گسترش جزیره پویای آیفون ۱۴ به همه مدل‌های آیفون

مارک گورمن خبرنگار معروف بلومبرگ در این هفته بعضی ویژگی‌های آیفون ۱۵، مانند گسترش داینامیک آیلند به تمامی مدل‌ها و غیره را تشریح کرده است.

گسترش جزیره پویای آیفون ۱۴ به همه مدل‌های آیفون

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از جی اس ام ،به گفته مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ، اپل قصد دارد تا داینامیک آیلند را به هر چهار مدل آیفون ۱۵ که اواخر امسال قرار است عرضه شوند، گسترش دهد. این ویژگی وابسته به سخت افزار در حال حاضر تنها به آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس محدود شده است.

گورمن در خبرنامه Power On خود گفته که سری آیفون ۱۵ همان چهار اندازه صفحه نمایش را به مانند آیفون ۱۴ ارایه خواهند داد، به این معنی که مشتریان می‌توانند انتظار داشته باشند که امسال آیفون ۱۵ با نمایشگر ۶٫۱ اینچ، آیفون ۱۵ پلاس ۶٫۷ اینچی، آیفون ۱۵ پرو ۶٫۱ اینچی و آیفون ۱۵ پرو مکس ۶٫۷ اینچی معرفی شوند. در ضمن پیش‌تر گورمن گفته بود که ممکن است رویکرد اپل پس از عرضه اپل واچ اولترا، این باشد که آیفون ۱۵ پرو مکس را آیفون ۱۵ اولترا بنامد اما فعلا نمی‌توان در این مورد به طور قطعی نظر داد.

داینامیک آیلند قسمت بالایی صفحه نمایش آیفون ۱۴ پرو است که میزبان دوربین TrueDepth و اجزای فیس آیدی است که جایگزین ناچ قدیمی آیفون‌ها شده است. با کمک نرم افزار داینامیک آیلند به اشکال و اندازه‌های مختلف برای فعالیت‌های زنده، نوتیفیکیشن‌های سیستم، سایر اطلاعات تبدیل می‌شود که نوآوری جالب تیم مهندسی اپل به شمار می‌آید. راس یانگ تحلیلگر صفحه نمایش پیش‌تر ادعا کرده بود که داینامیک آیلند در هر چهار مدل سری آیفون ۱۵ در دسترس خواهد بود و این شایعه اکنون توسط مارک گورمن هم تایید شده است.

به گفته گورمن همانطور که انتظار می‌رفت، هر چهار مدل آیفون ۱۵ به جای پورت لایتنینگ به پورت USB-C مجهز خواهند شد. USB-C یک استاندارد شارژ جهانی پذیرفته شده است و سرعت انتقال داده سریع‌تری را نسبت به لایتنینگ به ارمغان می‌آورد.

او همچنین شایعاتی مبنی بر اینکه مدل‌های آیفون ۱۵ پرو دارای قاب تیتانیومی با دکمه‌های ولوم لمسی هستند را مطرح و تایید کرده است. گفته شده که در این سری از آیفون‌ها، به جای دکمه‌های حرکت فیزیکی، دو موتور تپتیک جدید در داخل دستگاه، احساس فشار دادن دکمه‌ها را شبیه‌سازی خواهند کرد، که چیزی شبیه به دکمه هوم آیفون SE و یا ترک پدهای مک بوک‌های جدید خواهد بود.

به مانند هر سال انتظار می‌رود اپل در ماه سپتامبر (شهریور) سری آیفون ۱۵ را معرفی کند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما