گزارش مالی سامسونگ خبر از شرایط نگران‌کننده این برند می‌دهد!

سود عملیاتی سامسونگ در سه‌ماهه چهارم سال میلادی 2022 در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال 2021 حدود 70 درصد افت داشته است.

گزارش مالی سامسونگ خبر از شرایط نگران‌کننده این برند می‌دهد!

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل ازجی اس ام ،سامسونگ امروز جدیدترین گزارش مالی خود برای سه‌ماهه چهارم سال 2022 را منتشر کرد که خبر از اوضاع نه چندان مناسب غول فناوری کره جنوبی در بازار گوشی‌های هوشمند می‌دهد. از دلایل اصلی عملکرد ناموفق سامسونگ در مدت زمان ذکر شده می‌توان به شرایط بحرانی اقتصادی، مشکل تولید تراشه و کاهش تقاضای کاربران اشاره کرد.

براساس این گزارش، سود عملیاتی سامسونگ در سه‌ماهه چهارم سال میلادی 2022 (بازه ماه اکتبر و دسامبر) برابر با 4.3 میلیارد وون کره جنوبی بوده است که با تبدیل ارز به رقم 3.38 میلیارد دلار می‌رسیم. در مقایسه با سه‌ماهه چهارم سال میلادی 2021، سود عملیاتی غول فناوری کره جنوبی حدود 70 درصد کاهش داشته است که در نوع خود کم سابقه است. در واقع، سود عملیاتی اعلام شده سامسونگ در مقایسه با عملکرد ضعیف این برند در سه‌ماهه چهارم سال میلادی 2014 به پایین‌ترین حد خود رسیده است. شایان ذکر است که سود کلی سالانه سامسونگ نیز در حدود 9 درصد افت داشته است.

در نهایت باید اشاره کرد که کاهش تقاضای شدید گوشی‌های هوشمند و شرایط ناپایدار اقتصادی از دلایل مهم کاهش شدید سود عملیاتی سامسونگ اعلام شده است. به علاوه، تحلیلگران ادعا کرده‌اند که روند کاهشی سود عملیاتی سامسونگ به دلیل مشکلات مشابه تا سه‌ماهه اول سال میلادی جاری ادامه خواهد یافت و شرایط همچنان برای این برند برجسته دشوار خواهد بود. 

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما