نقص طراحی پلی استیشن 5 ممکن است دردسرساز شود!

کنسول پلی استیشن 5 به این دلیل شناخته شده است که بسته به ترجیحات و نیازهای فضایی کاربر بتواند در موقعیت عمودی یا افقی قرار گیرد.

نقص طراحی پلی استیشن 5 ممکن است دردسرساز شود!

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ ،این ویژگی از نسل دوم پلی استیشن‌ها (اگر خاطرتان باشد حالت عمودی کنسول دوم پلی استیشن بسیار مشهورتر از حالت پیش‌فرض (افقی) آن بود) مورد استفاده قرار گرفت و کم کم تبدیل به یک قابلیت جذاب برای سری کنسول‌های سونی شد. اما متأسفانه، به گفته چندین متخصص تعمیر سخت افزار، به نظر می‌رسد که نقص طراحی پلی استیشن 5 موقعیت سبب شده تا حالت عمودی کنسول باعث ایجاد دردسر برای بسیاری از کاربران شود و مشکلات سخت‌افزاری به وجود بیاورد.​

داستان از جایی شروع شد که یکی از صاحبان تعمیرگاه‌های کنسول‌های مختلف موضوعی را به اشتراک گذاشته است که رفته رفته برای طیف بیشتری از کاربران پیش آمد. استفاده از پلی استیشن 5 به صورت عمودی می‌تواند به دلیل نقص طراحی این کسنول آسیب دائمی وارد کند. مشکل این است که فلز مایعی که برای خنک کردن APU استفاده می‌شود گاهی اوقات می‌ریزد و ناهموار می‌شود، که این موضوع (حداقل) بر خنک‌کننده تأثیر می‌گذارد.

بن مونتانا، صاحب تعمیرگاه تخصصی ILoveMyConsole در فرانسه نیز ماه‌هاست که در تلاش است تا توجه جهانی را به این موضوع جلب کند. او می‌گوید این موارد مجزا نیستند. به گفته او، این خطر برای PS5 هایی که برای مدت طولانی به صورت عمودی ایستاده‌اند بالا است و همه مدل‌ها تحت تاثیر قرار می گیرند. این شامل نسخه‌های دیجیتال و استاندارد کنسول نیز می‌شود.

نقص طراحی پلی استیشن 5 ممکن است دردسرساز شود!

چندین مورد از این مشکل نشان داده است که “مهر” PS5 بین APU و خنک کننده آن گاهی اوقات می‌تواند حرکت کند یا آسیب ببیند. در این صورت، اگر PS5 شما به صورت افقی قرار گیرد، فلز مایع صاف می‌ماند و بیشتر خواص حرارتی خود را حفظ می‌کند تا به خنک شدن PS5 کمک کند. اما فرض کنید PS5 شما عمودی است و “یک اتفاق” بد برای مهر و موم می‌افتد. در این صورت، این خطر وجود دارد که فلز مایع به تدریج سقوط کند، ناهموار شود، بر توانایی خنک کنندگی آن تأثیر بگذارد و احتمالاً به اجزایی که نباید برسد.

شایان ذکر است که این موضوع مورد به مورد است و بستگی زیادی به این دارد که آیا آن قطعه مهر و موم شده آسیب دیده است یا خیر. با این حال، این مشکل همچنان می‌تواند به طور دائم به پلی استیشن 5 شما آسیب برساند، بنابراین بهترین پیشنهاد این است که فعلاً آن را به صورت افقی تنظیم کنید تا زمانی که سونی در مورد این مشکل اظهارنظر کند.

یک بار دیگر، این مشکل بستگی به این دارد که آیا قطعه مهر و موم آسیب دیده است یا خیر. به همین دلیل است که چندین کاربر قطعاً گزارش می‌دهند که از زمان راه‌اندازی بدون هیچ مشکلی از کنسول خود به صورت عمودی استفاده کرده‌اند. با این حال، اگر بتوانید کنسول خود را به صورت افقی تنظیم کنید، ممکن است کنسول شما عمر طولانی‌تری داشته باشد!

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما