سقوط اپل و رشد شیائومی؛ چینی ها فرصت را از دست نمی‌دهند!

شیائومی در ماه گذشته توانست به رشد چشمگیری در بازار چین دست پیدا کند. این درحالی است که اپل به‌عنوان رقیب اصلی Xiaomi افتی شدید را به خود دید.

سقوط اپل و رشد شیائومی؛ چینی ها فرصت را از دست نمی‌دهند!

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از گجت نیوز، امروزه وضعیت بازار گوشی‌های هوشمند، خصوصاً در چین به‌شدت پیچیده است و در مقطع کنونی چهار گوشی‌ساز مختلف طی رقابتی بی‌‌مانند در تلاش هستند تا صدر بازار را تصاحب کنند. «لی جون» (Lei Jun)، مدیرعامل شیائومی ابتدای سال جاری میلادی اظهار داشت که حالا توسعه گوشی‌های بالارده تنها راهی است که به رشد هرچه بیشتر این شرکت منجر می‌شود. جدیدترین پرچمدارهای این شرکت چینی نشان از مسیر جدید آن دارند و آمار و ارقام اخیر گواهی بر موفقیت شیائومی در رقابت با شرکت‌های بزرگی نظیر اپل هستند.

گوشی پرچمدار جدید شیائومی 13 پرو

بنا به آمار و ارقام یک آژانس تحقیقاتی از میزان فروش برندهای گوشی در چین طی ماه نوامبر، Xiaomi با فروش 3.4 میلیون دستگاه در جایگاه دوم قرار گرفته است. البته شیائومی بین برندهای چینی در زمینه فروش جایگاه اول را به خود اختصاص داد. اپل با فروش 5.3 میلیون دستگاه همچنان در صدر پرفروش‌ترین برندهای موبایل در چین جا گرفت، اما شاهد افت 16.5 درصدی رشد خود نسبت به ماه گذشته بود. این در واقع بالاترین میزان افت بین همه برندهای موجود در لیست به‌حساب می‌آید. در طرف مقابل، شیائومی رشد 34.6 درصدی را در مقایسه با ماه قبل تجربه کرد که جای توجه دارد.

آیفون 14 پرو مکس

 

شرکت Xiaomi که روی ساخت گوشی‌های بالارده متمرکز شده است، اخیراً بعد از مدت‌ها گمانه‌زنی‌های مختلف بالاخره از سری پرچمدار شیائومی ۱۳ رونمایی کرد. این سری گوشی چینی با امکاناتی چشمگیر نظیر چیپست جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و دوربین پیشرفته هم‌سطح برترهای بازار، حتی در برابر گوشی‌های درجه یکی مثل سامسونگ گلکسی S22 و آیفون 14 اپل می‌تواند حرفی برای گرفتن داشته باشد.

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما