انویدیا پایان کار سرویس GameStream را اعلام کرد – نارضایتی گیمرها

سرویس GameStream شرکت انویدیا یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌های دستگاه‌های خانواده Shield TV این شرکت بود و حال شرکت انویدیا، پایان کار این سرویس را اعلام کرده است.

انویدیا پایان کار سرویس GameStream را اعلام کرد – نارضایتی گیمرها

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ، NVIDIA Shield TV / Shield TV Pro جزو محبوب‌ترین و البته جزو گران‌ترین‌ اندروید‌باکس‌های بازار هستند. این دستگاه‌ها به مجموعه پردازشی قدرتمند +TegraX1 با پردازشگر گرافیکی 256 هسته‌ای مجهز شده‌اند. این، بدین معناست که این دستگاه‌ها نه تنها قدرت کافی برای اجرای تمام بازی‌های اندروید را دارند، بلکه می‌توانند هر نوع محتوایی را چه از روی خود دستگاه و چه از روی فضای ابری استریم کنند.

قابلیت NVIDIA GameStream یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌های نرم افزاری باکس‌های Shield TV بود که به گفته شرکت انویدیا، قرار است از دسترس خارج بشود. انویدیا اعلام کرده که طی بروزرسانی نرم افزار NVIDIA Game، از اواسط ماه فوریه این قابلیت از دسترس خارج می‌شود. این قابلیت می‌توانست با اتصال به کامپیوترهای مجهز به کارت گرافیک‌های GeForce، بازی‌ها را از روی کامپیوتر با کیفیتِ 4K60 و تأخیرِ پایین، مستقیماً روی تلویزیون استریم کند.

کاربران باکس‌های Shield TV انویدیا ایمیل‌هایی از شرکت انویدیا مبنی بر پایان کار سرویس GameStream دریافت کرده‌اند. شرکت انویدیا استفاده از سرویس Steam Link روی GeForce Now را به عنوان جایگزین این سرویس معرفی کرده است، اما این بدین معناست که کاربران یا باید از نرم افزار اختصاصی استیم استفاده کنند، یا باید برای استفاده از سرویس‌های استریم ابری حق اشتراک پرداخت کنند تا بتوانند همان کیفیت استریم را داشته باشند.

نکته جالب این است که شرکت انویدیا در صفحه رسمی باکس‌های Shield TV روی فروشگاه رسمی خود، همچنان سرویس GameStream را به عنوان یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌های این باکس‌ها معرفی می‌کند؛ در حالی که این سرویس کمتر از دو ماه دیگر از دسترس خارج می‌شود:

سرویس NVIDIA GameStream یکی از نقاط قوت باکس‌های Shield TV بود و باید صبر کنیم تا ببینیم که عاقبت پایان کار این سرویس چه می‌شود. بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم که در همین حال، شرکت AMD دارد فناوری استریم AMD Link را با پشتیبانی کارت گرافیک‌های RX 7900 از انکودر AV1 به صورت جدی توسعه می‌دهد و حتی پشتیبانی از چهار بازیکن روی یک PC نیز در دستور کار این شرکت است.

 

 

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما