تیم کوک با انتشار عکسی به استفاده از سنسورهای سونی در دوربین آیفون اعتراف کرد

امروز تیم کوک، مدیر عامل اپل، در یک توییت عکسی از بازدید خود از تیم سازنده سنسورهای دوربین در شرکت سونی منتشر و از همکاری بیش از ده ساله اپل با آن‌ها گفت.

تیم کوک با انتشار عکسی به استفاده از سنسورهای سونی در دوربین آیفون اعتراف کرد

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از جی اس ام،تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل در یکی از توییت‌های جدید خود به این موضوع اعتراف کرد که این شرکت آمریکایی از سنسورهای تولید شده توسط سونی به عنوان دوربین در آیفون‌های خود استفاده می‌کند. متن این توییت به شرح زیر است:

ما بیش از ۱ دهه است که به عنوان شریک با کمپانی سونی مشغول به کار هستیم و سنسورهای فوق العاده دوربین در آیفون‌ها حاصل این همکاری است. من از آقای Ken و کلیه تیم او متشکرم که امروز تمامی تجهیزات خود در شهر کوماموتو را به من نشان دادند.

در این توییت، تصویری از تیم کوک که مشغول مشاهده دو آیفون و توضیحات پرسنل ژاپنی است نیز به چشم می‌خورد که تا حدودی خنده دارد به نظر می‌رسد!

شرکت اپل معمولا در مورد قطعات سخت افزاری آیفون‌ها آنچنان توضیحی نمی‌دهد و این توییت جدید تیم کوک که از همکاری خود با کمپانی سونی پرده برداری کرده است، موضوع عجیبی به شمار می‌رود. اگر به وب سایت اپل سر بزنید، تنها مشخصات اصلی سنسورهای دوربین مانند رزولوشن، سایز دریچه دیافراگم و زاویه دید آن‌ها اعلام می‌شود و اطلاعاتی در مورد شرکت تولید کننده قطعات مختلف را مشاهده نخواهید کرد.

تا به حال گزارش‌های زیادی در مورد همکاری اپل و سونی در حوزه سنسورهای دوربین اعلام شده است. وال استریت ژورنال در سال ۲۰۱۵ مدعی شد که اپل از دو سنسور تولید شده توسط سونی در آیفون ۶ استفاده کرد و کالبدشکافی‌هایی که تیم iFixit انجام می‌دهد نیز تتا به حال گویای این همکاری چند ساله دو شرکت آمریکایی و ژاپنی یاد شده بوده است.

 

به نظر می‌رسد که سونی در حوزه تولید سنسورهای دوربین پیشتاز بوده و ۴۴ درصد از بازار سنسورهای تصویری CMOS را در سال گذشته به خود اختصاص داده است. سامسونگ با تصاحب ۱۸.۵ درصد از بازار، در جایگاه دوم ایستاده است.

بازدید تیم کوک از فعالیت‌های سونی در شهر کوماموتو حاکی از آن است که همکاری اپل و Sony به این زودی‌ها پایان نخواهد یافت. متخصصان این کمپانی ژاپنی در حال توسعه سنسورهایی با معماری جدید هستند که قادر است نور بیشتری را به سمت خود جذب کرده و خلوص رنگی زیاد یا کم در تصاویر خروجی به این ترتیب تا حد چشمگیری بهبود پیدا خواهد کرد. به نظر می‌رسد که نسل بعدی آیفون‌های اپل از این سنسور برخوردار بوده و به این ترتیب باید انتظار بالا رفتن کیفیت عکس‌های گرفته شده توسط دوربین آیفون ۱۵ را داشته باشیم.

 

 

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما