هدف سونی، رشد به وسیله کوچک‌تر کردن ایکس باکس است

فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس باکس به تازگی سکوت خود درباره تلاش‌های سونی جهت جلوگیری از خرید اکیتیوژن توسط آنها را شکسته و می‌گوید که آنها قصد کوچک‌تر کردن ایکس باکس را دارند.

هدف سونی، رشد به وسیله کوچک‌تر کردن ایکس باکس است

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از جی اس ام، «فیل اسپنسر» مدیر بخش ایکس باکس، به تازگی سکوت خود در مورد اعتراضات سونی مبنی بر خرید اکتیویژن-بلیزرد توسط مایکروسافت را شکسته است. به گفته وی، سونی قصد داشته تا پیشتازی خود را در بازار کنسول‌های بازی حفظ کرده و به همین علت، آنها در صدد کوچک‌تر کردن ایکس باکس هستند.

از زمان اعلام تصمیم مایکروسافت برای خرید اکتیویژن-بلیزرد به مبلغ باورنکردنی ۶۸.۷ میلیارد دلار، سونی تمامی تلاش‌های خود را برای جلوگیری از این معامله انجام داد. نگرانی اصلی سونی، به انحصار در آوردن سری محبوب Call of Duty توسط مایکروسافت برای ایکس باکس بوده که البته، مایکروسافت بارها اعلام کرد که چنین قصدی را حداقل در آینده نزدیک ندارد.

«فیل اسپنسر» بار‌ها به طرفداران سری Call of Duty اطمینان خاطر داده که آینده این فرنچایز در پلتفرم پلی استیشن در خطر نیست و این عناوین همچنان برای کنسول‌های سونی نیز عرضه خواهند شد. خبرگزاری The Verge همچنین مدتی پیش به نامه‌ای رسمی دست پیدا کرد که از طرف «فیل اسپنسر»، به «جیم رایان» مدیر بخش پلی استیشن فرستاده شده بود و به وی اطمینان خاطر می‌داد که عناوین Call of Duty تا چندین سال آینده روی پلی استیشن منتشر خواهند شد.

در سوی دیگر، سونی اعتقاد دارد که پیشنهاد مایکروسافت به اندازه کافی دلگرم کننده نیست؛ آنها همچنین یک پیشنهاد ۱۰ ساله از سوی مایکروسافت در رابطه با Call of Duty‌ دریافت کرده‌اند که البته، این شرکت هنوز پاسخی به آن نداده است. مایکروسافت همچنین قرارداد مشابهی را با نینتندو امضا کرده که در صورت نهایی شدن خرید اکتیویژن-بلیزرد توسط آنها، تا ۱۰ سال فرنچایز Call of Duty را به این پلتفرم نیز خواهد آورد. در صورت تحقق این امر، این نخستین باری است که بازی‌های Call of Duty به نینتندو سوییچ می‌آیند.

آینده Call of Duty بر روی سرویس گیم پس یا کنسول‌های نینتندو، هنوز در هاله‌ای از ابهام است. چندی پیش، کمیسیون فدرال تجارت آمریکا یا همان FTC سعی در جلوگیری از خرید اکیتیوژن-بلیزرد توسط مایکروسافت داشت. مقامات اروپایی نیز در حال بررسی موضوع هستند و تصمیم خود را تا روز ۲۳ مارس ۲۰۲۳ (۳ فروردین ۱۴۰۲) اعلام خواهند کرد. در سوی دیگر، کمیته CMA انگلستان نیز تحقیقات خود در زمینه این معامله را آغاز کرده‌‌اند.

 

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما