پیاده‌روی و کوهنوردی آسان با پیرا اسکلت تفریحی

اقتصاد ۱۰۰ - یک پیرا اسکلت جدید بدن شما را در انواع و اقسام کارهای فیزیکی نظیر پیاده‌روی و حتی کوهنوردی قوت می‌بخشد و عملا توانایی‌های فرابشری به انسان می‌دهد.

پیاده‌روی و کوهنوردی آسان با پیرا اسکلت تفریحی

به گزارش گروه دانش و فناوری،هدف از توسعه پیرا اسکلت‌های تفریحی کمک به افراد در پیاده‌روی، کوهنوردی و دویدن است، مانند همان کاری که دوچرخه‌های برقی برای دوچرخه‌سواران انجام داده‌اند و به مردم اجازه می‌دهند از محدودیت‌های فیزیکی خود عبور کنند.

به نقل از ان‌ای، به نظر می‌رسد پیرا اسکلت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بیشتری در راه هستند که برای کمک به ماجراجویان آماتور با تلاش کمتر به منظور حرکت سریع‌تر می‌آیند.

پیرا اسکلت برقی که با نام‌های زره برقی، لباس برقی و پیرا لباس نیز شناخته می‌شود، یک ماشین پوشیدنی همراه است که با سیستمی از موتورهای الکتریکی، پنوماتیک، اهرم‌ها، سامانه‌های هیدرولیک و ترکیبی از فناوری‌های مختلف امکان حرکت اندام را همراه با افزایش قدرت و استقامت آنها فراهم می‌کند.

هدف از طراحی آن پشتیبانی کمر، حس کردن حرکت کاربر و ارسال سیگنال به موتورها است. پیرا اسکلت از شانه، کمر و ران پشتیبانی می‌کند و در حالی که فشار روی کمر را کاهش می‌دهد به حرکت و بلند کردن و نگه داشتن وسایل سنگین کمک می‌کند.

اکنون یک استارت‌آپ چینی به نام Dnsys یک پیرا اسکلت موسوم به X۱ ساخته است که با آن هوش مصنوعی را به کمر و ران‌های متصل کرده است و به انسان ۹۰۰ وات قدرت اضافی در پیاده‌روی، دویدن و کوهنوردی می‌دهد.

پیاده‌روی و کوهنوردی آسان با پیرا اسکلت تفریحی

پیرا اسکلت X۱ تا ۳۸ کیلوگرم بار را تحمل می‌کند، سرعتی بیش از ۲۶ کیلومتر در ساعت را برای کاربر فراهم می‌کند و بسته‌بندی کوچک و قابل حمل آسانی دارد.

با وجود اینکه سال‌هاست پیرا اسکلت‌ها در حوزه‌های ایمنی، صنعتی، نظامی و پزشکی در حال توسعه هستند، اما به ایده یک تقویت‌کننده تفریحی هیچ گاه تا این حد پرداخته نشده بود.

درست مانند دوچرخه‌های برقی که دوچرخه‌سواری در مسیرهای ناهموار را برای مردم آسان کرده‌اند، این پیرا اسکلت‌های تفریحی نیز می‌توانند موجب استقبال مردم از تجربه‌های پیاده‌روی و کوهنوردی شوند که در غیر این صورت احتمالا به سراغ انجام چنین کاری نمی‌روند.

بنابراین در حالی که این ایده ممکن است در حال حاضر یک موضوع نزدیک به داستان‌های علمی-تخیلی به نظر برسد، اما چنین چیزی می‌تواند بسیار مفید و راهی آسان برای دور زدن محدودیت‌های فیزیکی باشد.

پیاده‌روی و کوهنوردی آسان با پیرا اسکلت تفریحی

پیرا اسکلت X۱ با وزن سبک ۱.۶ کیلوگرمی سبک‌ترین پیرا اسکلت معرفی شده است. در عین حال ۱۰۰ وات قدرت بیشتری از رقیب خود موسوم به هایپرشل(Hypershell ) تولید می‌کند که منجر به تحمل هشت کیلوگرم وزن بیشتر می‌شود.

تصور کنید که یک کوله پشتی بزرگ و سنگین بر پشت دارید و در حال کوهنوردی هستید، اما در واقعیت احساس کنید که چیزی جز یک پیراهن بر تن ندارید و در واقع وزن کوله پشتی را احساس نکنید.

پیرا اسکلت X۱ وعده می‌دهد که فشار را در هر مرحله حذف می‌کند و تا ۵۰ درصد از انرژی مصرف شده را کاهش می‌دهد تا بتوانید برای مدت طولانی‌تری پیاده‌روی کنید و مسافت طولانی‌تری را طی کنید.

پیرا اسکلت X۱ با شناسایی و تجزیه و تحلیل موقعیت پاها از طریق حسگر حرکتی خود کار می‌کند و هر ثانیه هزاران بار اسکن انجام می‌دهد.

این اطلاعات از طریق الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی روی پردازنده دو هسته‌ای ۲۴۰ مگاهرتزی آن اجرا می‌شود تا اهداف را تفسیر کند و فوری خروجی موتور را با سرعت و حرکات کاربر تنظیم کند.

هوش مصنوعی همچنین حرکات صاحب X۱ را در طول زمان یاد می‌گیرد تا بتواند خروجی خود را به روشی که معمولاً از آن استفاده می‌کند، شخصی‌سازی کند.

پیاده‌روی و کوهنوردی آسان با پیرا اسکلت تفریحی

پیرا اسکلت X۱ مانند یک خودروی اسپرت هیبریدی حالت تقویت فشار نیز دارد که ۹۰۰ وات قدرت را ارائه می‌دهد. این قابلیت به کاربر امکان می‌دهد با حداکثر سرعت ۲۷ کیلومتر در ساعت(۱۶.۷ مایل بر ساعت) راه برود. گفتنی است که چنین سرعتی با سرعت یوسین بولت که با سرعت ۲۷.۸ مایل در ساعت سریع‌ترین انسان است، قابل مقایسه نیست، اما از سرعت متوسط دوندگان نیمه ماراتن با سرعت حدود ۱۰ مایل در ساعت(۱۶ کیلومتر در ساعت) بیشتر است.

با این حال تمرکز X۱ صرفاً روی سرعت و قدرت نیست، بلکه می‌تواند استقامت را نیز افزایش دهد و با کاهش سرعت و افزایش پایداری از زانوهای کاربر محافظت کند و کنترل دقیق‌تری روی پاها ارائه دهد.

استارت‌آپ سازنده X۱ برد باتری آن را حدود ۲۵ تا ۳۰ کیلومتر تخمین زده است که به آن دوام کافی و بیش از حد نیاز برای یک پیاده‌روی طولانی روزانه را می‌دهد.

کاربران همچنین می‌توانند باتری‌های آن را به راحتی تعویض کنند و بدین ترتیب برد دستگاه را دو برابر کنند.

ضمن اینکه Dnsys می‌گوید که فقط ۸ دقیقه اتصال باتری X۱ به شارژر تلفن همراه موجب ۲۰ درصد شارژ شدن آن می‌شود.

پیاده‌روی و کوهنوردی آسان با پیرا اسکلت تفریحی

شرکت Dnsys وزن X۱ را با ترکیبی از مواد فوق سبک که شامل آلومینیوم در درجه هوا فضا و فیبر کربن است، پایین نگه داشته است. تسمه X۱ از طریق یک کمربند زنجیری به کمر کاربر بسته می‌شود که Dnsys ادعا می‌کند تناسب، امنیت و راحتی را بهبود می‌بخشد. همچنین بندهای مجزای متصل به رانها تجربه کاربری دلپذیر و سفارشی را ایجاد می‌کنند.

دشوار است که بگوییم آیا این نوع پیرا اسکلت‌های تفریحی با استقبال مواجه خواهند شد یا نه. اکنون که تعداد آنها به ۲ رسیده و بیش از یک مورد را به زودی در بازار خواهیم دید، باید ببینیم ماجراجویی در این حوزه به کجا می‌انجامد.

استارت‌آپ Dnsys سه مدل مختلف را از این محصول با قیمت‌های ۳۹۹ تا ۹۹۸ دلار ارائه می‌کند که چیزهایی نظیر وزن سبک‌تر و باتری یدکی سبب این اختلاف قیمت خواهد بود.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های این شرکت، تحویل محصولات سفارش گرفته شده از ماه ژوئیه آغاز می‌شود.

انتهای پیام

منبع : ايسنا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما