جریمه ۵۰۰ میلیون یورویی اپل توسط اتحادیه اروپا

اقتصاد ۱۰۰ - اپل برای اولین‌بار از سوی کمیسیون اروپا احتمالاً حدود 500 میلیون یورو (538 میلیون دلار) جریمه خواهد شد. این جریمه بخشی از نتیجه‌گیری پرونده‌ای است که در سال 2019 پس از شکایت رسمی اسپاتیفای آغاز شد. انتظار می‌رود حکم اتحادیه اروپا درباره پرونده پخش موسیقی، در هفته‌های آینده به‌طور رسمی علنی شود.

جریمه ۵۰۰ میلیون یورویی اپل توسط اتحادیه اروپا

به گزارش گروه دانش و فناوری،  ظاهراً اتحادیه اروپا به این نتیجه رسیده است که اپل در مسدودکردن راه‌های پرداخت جایگزین در اپلیکیشن‌های پخش موسیقی مانند اسپاتیفای غیرقانونی عمل کرده است. اسپاتیفیای برای فرار از کارمزد 30 درصدی اپل در پرداخت درون‌برنامه‌ای، از راه جایگزین پرداخت استفاده می‌کرد که اپل به روش‌هایی غیرقانونی مانع از این اقدام می‌شد.

جریمه اپل توسط اتحادیه اروپا به‌دنبال شکایت اسپاتیفای

اپل سیاست پرداخت‌ درون‌برنامه‌ای خود را در اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مختلف اپ استور اجرا می‌کند، اما تحقیق اخیر کمیسیون اروپا تنها به اپلیکیشن‌های پخش موسیقی محدود بوده است. اپل در این اپلیکیشن‌ها محدودیت‌هایی اعمال کرده که کاربران نمی‌توانند متوجه شوند روش‌های جایگزین دیگری برای پرداخت وجود دارد. به این طریق اپلیکیشن اختصاصی پخش موسیقی اپل، یعنی Apple Music به‌طور ناعادلانه نسبت به رقبای شخص ثالث موردتوجه قرار می‌گیرد.

حکم اتحادیه اروپا اپل را مجبور به مجاز کردن روش‌های پرداخت درون‌برنامه جایگزین نمی‌کند، اما این شرکت باید به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های پخش موسیقی اجازه دهد که کاربران را آزادانه برای خرید اشتراک آنلاین به وب‌سایت خود هدایت کنند. البته خرید از طریق وب‌سایت چون بدون کمیسیون اپل محاسبه می‌شود، مسلماً ارزان‌تر خواهد بود.

با اجرایی‌شدن قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) در ماه آینده میلادی، اپل به اسپاتیفای اجازه می‌دهد تا از روش‌های پرداخت جایگزین در اتحادیه اروپا استفاده کند؛ اما اگر این اپلیکیشن بخواهد همچنان در اپ استور باقی بماند، باید 17 درصد کارمزد پرداخت کند.

انتهای پیام

منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما