اتحادیه اروپا می‌تواند اپل را به پرداخت 14 میلیارد دلار مالیات معوقه محکوم کند

اقتصاد ۱۰۰ - اپل چند سال پیش موفق شد از پرداخت یک مالیات تقریباً 14 میلیارد دلاری در اتحادیه اروپا بگریزد. اما اکنون مشاور حقوقی دیوان دادگستری این اتحادیه با رد رأی قبلی درباره پرونده مالیاتی سازنده آیفون، اعلام کرده است که این پرونده مجدداً باید بررسی شود. این یعنی احتمال دارد که اپل وادار به پرداخت میلیاردها دلار مالیات شود.

اتحادیه اروپا می‌تواند اپل را به پرداخت 14 میلیارد دلار مالیات معوقه محکوم کند

به گزارش گروه دانش و فناوری، 

به‌گزارش تک‌اسپات، «جیووانی پیتروزلا»، مشاور کل دیوان دادگستری اتحادیه اروپا که عالی‌ترین دادگاه این منطقه محسوب می‌شود، به‌تازگی اعلام کرده است که رأی قبلی پیرامون لغو حکم اتحادیه اروپا مبنی بر پرداخت مالیات توسط اپل باید کنار گذاشته شود و این پرونده دوباره باید مورد بررسی قرار بگیرد.

پیتروزلا می‌گوید دادگاه از نظر حقوقی در بررسی این پرونده دچار خطاهایی شده و نتوانسته به‌درستی اشکالاتی را که به نظر کمیسیون اروپا، اپل مرتکب آن‌ها شده بود، ارزیابی کند. او ادامه می‌دهد: «بنابراین ضروری است که دادگاه عمومی اتحادیه اروپا ارزیابی‌های جدیدی را در این باره انجام دهد.»

زخم کهنه اپل در اتحادیه اروپا سر باز می‌کند؟

نشریه فایننشال تایمز می‌گوید اگرچه دیدگاه‌های مشاور کل این نهاد حقوقی الزام اجرایی ندارد، اما این نظرات معمولاً در دادگاه‌های عالی اتحادیه اروپا اثرگذار است. اپل در واکنش به این اظهارنظر اعلام کرده که باور دارد رأی قبلی همچنان پابرجا خواهد ماند.

کمیسیون اروپا در سال 2014 بازرسی نظام مالیاتی ایرلند را که مقر اروپایی اپل در آن قرار دارد، آغاز کرد، و متوجه شد که این غول فناوری از این نظام سوءاستفاده کرده تا مالیات کمتری بپردازد. نهاد ضدانحصار اتحادیه اروپا در سال 2016 از ایرلند خواست تا یارانه‌های مالیاتی غیرقانونی اپل در حد فاصل سال‌های 2003 تا 2014 را محاسبه و از این شرکت طلب کند.

در سال 2018 اعلام شد که اپل باید حدود 14 میلیارد دلار مالیات معوق خود را به ایرلند پرداخت کند (این رقم در واقع با احتساب بهره به 16 میلیارد دلار می‌رسید). کوپرتینویی‌ها در نهایت به‌دنبال تجدیدنظر در این تصمیم رفتند و 4 سال بعد، در دادگاه عمومی اتحادیه اروپا پیروز شدند. ولی حالا ممکن است این حکم ملغی شود و سایه سنگین مالیات 14 میلیارد دلاری روی اپل بیفتد.

انتهای پیام

منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما