خبرسازی بازار خودرو چطور بورس را تکان داد؟

وفایی گفت: هرچقدر در طول هفته بی‌رمق پیش رفتیم، در آخرین روز کاری هفته اوضاع بهتر بود و اخبار خودرویی و دلار باعث بهبود وضعیت بازار بورس و جریان ورودی پول شد.

خبرسازی بازار خودرو چطور بورس را تکان داد؟

به گزارش اقتصاد100، رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در طول این هفته بورس کماکان با رکود به کارش ادامه داد و تنها شاهد نوسان جزئی منفی و مثبت بودیم و بجز نماد‌های پروژه‌ای و تک نماد‌های بنیادی خبر خاصی در بازار نبود.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: هر معامله گر به دنبال فرصت‌ها در بازار است و بازده این نوع نماد‌ها وسوسه کننده است. اما باید از نماد‌های رشد کرده که حجم بالایی تجربه می‌کنند اجتناب کرد، گاه وسوسه سود کوتاه مدت می تواند منجربه زیان‌های جبران ناپذیر گردد. 

او افزود: هرچقدر در طول هفته تلخ و سرد و بی رمق پیش رفتیم، در آخرین روزکاری هفته اوضاع بهتر بود و اخبارخودرویی و دلار باعث بهبود وضعیت بازار و جریان ورودی پول شد بیشترین ارزش معاملات خرد همراه با ورود پول حقیقی ثبت گردید. هفته بعد با آغاز گزارش‌های میاندوره‌ای بازار بهتری را شاهد خواهیم بود. بخاطر داشته باشیم پول ورودی بیرون به نقدینگی اعتقاد دارد و زیاد پیگیر رکود‌های کوتاه مدتی نیست. خبر‌هایی از تعدیل مثبت در سهام صنعت پالایش بابت برگشت ذخایر به گوش رسید.

وفایی گفت: روز سه شنبه با معامله نزدیک به ۷۰ کیلوگرم شمش طلا در بورس کالا به ارزش بیش از ۲۳۷ میلیارد تومان، رکورد معاملات این دارایی از زمان راه اندازی شکسته شد. خروج سنگین پول‌های حقیقی از صندوق‌های درامد ثابت در طول این هفته خود را در صندوق‌های طلا و بورس کالا نشان داد که نوعی واکنش به انتظارات تورمی است.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما