ایران‌ایر فروخته نمی شود

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر در مورد احتمال توسعه پروازهای ایران و عربستان پس از سرگیری روابط سیاسی دو کشور تاکید کرد: در صورت توسعه روابط دو کشور اتفاق زیادی در این حوزه می‌افتد از جمله اینکه توریسم مذهبی بین دو کشور توسعه می‌یابد و خط پروازی مشهد - عربستان برقرار خواهد شد و ایران ایر هم آماده ایجاد پل ارتباطی بین دو کشور است.

ایران‌ایر فروخته نمی شود
به گزارش اقتصاد100 به نقل از ایلنا، شمس‌الدین فرزادی‌پور در نشست خبری با بیان اینکه در سال گذشته اولین اقداماتی که انجام شد جلب رضایت نیروی کار و منابع انسانی بوده‌است، اظهار داشت: در ابتدای کار با چالش‌هایی در بحث منابع انسانی و نارضایتی نیرو مارس مواجه بودیم و از این رو اولویت اول ما ایجاد آرامش در بین منابع انسانی بود و پس از ایجاد آرامش نسبی، عملیات پی در پی پروازی از جمله علمیات حج و اربعین ١۴٠١ و علمیات جام جهانی انجام شد. 

وی ادامه داد : در انجام این علمیات ایران ایر به صورت اختصاصی حضور داشت و در سال‌جاری ایران ایر به تنهایی توانست بیش از ۴٠ هزار حاجی را جابه جا کند و امسال در عملیات حج بیش از ٩٠ هزار حاجی جابه جا خواهد شد این در حالی است که ظرفیت ایران هما همان ظرفیت گذشته است و این پروازها را هم با کف قیمت انجام می‌دهد و برای اینکه قیمت‌ها افزایش پیدا نکند سوخت رسانی در عربستان انجام نمی‌شود که هر ایرلاینی این امکان را ندارد . 

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر احتمال توسعه پروازهای ایران و عربستان پس از سرگیری روابط سیاسی دو کشور تاکید کرد: در صورت توسعه روابط دو کشور اتفاق زیادی در این حوزه می‌افتد از جمله اینکه توریسم مذهبی بین دو کشور توسعه می‌یابد و خط پروازی مشهد - عربستان برقرار خواهد شد و ایران ایر هم آماده ایجاد پل ارتباطی بین دو کشور است. 

وی ادامه داد: در حال حاضر منتظریم تا ببینیم سطح این روابط تا چقدر خواهد بود و پس از آن مذاکرات برای راه‌اندازی پروازهای بین دو کشور انجام شود.

فرزادی پور در پاسخ به سوال دیگر ایلنا درباره احتمال واگذاری ایران ایر به دنبال اجرای مصوبه مولدسازی دارایی‌های مازاد دولت گفت: خوشبختانه در حال حاضر نگاه کلی که حاکم شده این است که وجود ایران ایر یک ضرورت است و نه تنها یک انتخاب و ایران ایر از نظر راهبردی مهم است و پرچم متحرک جمهوری اسلامی ایران در جهان محسوب می‌شود از این رو در مذاکره هستم که ایران ایر به طور قطعی از لیست واگذاری ها حذف شود و در حال انجام اقدامات اداری آن هستیم.

وی با بیان اینکه برای سال ١۴٠٢ ارتقای کمی و کیفی ناوگان ایران‌ایر را دنبال می‌کنیم، اظهارداشت: توسعه ناوگان متاثر از عوامل مختلف بیرونی، داخلی، سیاسی و اقتصادی است اما مهمترین اولویت ایران ایر و گام اول در سال آینده ارتقای ناوگان داخلی و ناوگان موجود است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ٣۵ هواپیمای فعال و ١۴ فروند هواپیمای سرخط داریم و برای تعمیر و نگهداری ناوگان مشکل تکنیکال نداریم و به دنبال این هستیم در این بخش به سمت بخش خصوصی برویم.

مدیرعامل ایران ایر درباره پروازی نوروزی گفت: از تمام ظرفیت پروازی برای انجام پروازهای نوروزی استفاده کردیم و اساسا ایران ایر در پروازهای داخلی حتی یک بلیت چارتری هم ندارد و فروش بلیت را به طور مستقیم و طریق سایت ایران ایر انجام می‌دهد و تمام بلیت‌ها در تمام مسیرها با قیمت مصوب انجام می‌شود.

فرزادی‌پور در پاسخ به سوال دیگر ایلنا درباره پرداخت اقساط هواپیمای برجامی گفت: در تمام دنیا دولت‌ها از ایرلاین‌ها حمایت می‌کند و ایرلاین های مهم دنیا از حمایت‌های مالی دولت بهره‌مند می‌شوند . در مقطعی ایران ایر بابت انجام پروازهای تکلیفی و مابه تفاوت قیمت‌ها بیش از هزار و ٨٠٠ میلیارد تومان از دولت طلب داشت که اگر این مطالبات وصول می‌شد، ایران ایر می‌توانست بدون کمک از دولت و به طور مستقیم نسبت به خرید هواپیما اقدام می‌کرد و نیازی به تسهیلات نداشت و می‌توانستیم بدون بدهی دولتی نسبت به خرید اقدام کنیم.

مدیرعامل ایران ایر تاکید کرد: از سوی دیگر در زمان خرید هواپیماهای برجامی ارز مورد نیاز با قیمت ۴ هزار تومان تخصیص داده شد و امروز ارزی که طلب می‌کنند با قمیت ۴٠هزار تومان است که اساسا منطقی نیست.

فرزادی پور ادامه داد: ایران ایر تا به امروز یک دلار با قیمت ٢٨ هزار و ۵٠٠ تومانی دریافت نکرده در حالی که سایر ایرلاین‌ها از این ارز استفاده کرده بودند.

وی همچنین با بیان اینکه قیمت بلیت هواپیما با هزینه‌های پروازی قابل مقایسه نیست، گفت: تنها در بخش قطعات هم قیمت جهانی قطعات افزایش یافت که خرید آنها هم به صورت ارزی است و هم قیمت ارز در کشور بالا رفت و تنها در این بخش دو بار هزینه‌های ایرلاین دو برابر شد و به طور قطع قیمت بلیت با این افزایش هزینه‌ها همخوانی ندارد.

مدیرعامل ایران ایر همچنین درباره نظارت بر فروش بلیت‌های نوروزی گفت: مردم می توانند برای اطلاع از فروش بلیت و همچنین ارایه انتقادات  و گزارش‌ها با شماره‌های ۴۶۶٢۵١۵١ و ۴۶۶٢١٨٨٨ تماس بگیرند.

خبر در حال تکمیل می باشد...

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز