دبیر انجمن ایرلاین‌ها:

پرواز‌های عربستان و حج عمره از سر گرفته می‌شود

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از احتمال از سرگیری پرواز‌های حج عمره و نیز پرواز‌های دمام عربستان به مشهد ایران در پی اجرای توافق‌های ایران و عربستان خبر داد.

پرواز‌های عربستان و حج عمره از سر گرفته می‌شود

مقصود اسعدی سامانی درباره توافق ایران و عربستان و تاثیر آن بر روابط حمل و نقلی دو کشور گفت: اگر روابط مجددا از سر گرفته شود پرواز‌های حج عمره آغاز خواهد شد همچنین پرواز شیعیان شهر دمام این کشور به مشهد نیز از سر گرفته می‌شود.

وی درباره نرخ‌های جدید پرواز‌های داخلی که برخی شرکت‌های هواپیمایی اقدام به افزایش قیمت بلیت پرواز کرده‌اند گفت: ایرلاین‌ها نرخ را اضافه نکرده اند بلکه موظف به ارائه بلیت با نرخ‌های سابق هستند، اما چون پرواز‌ها چارتری اند و از پیش به چارترکننده به فروش رفته است، چارترکننده، بلیت را با قیمت بالاتر عرضه می‌کند. اما اگر پرواز برنامه‌ای باشد باید با همان نرخ سابق به فروش برسد.

به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی این شرکت‌ها بلیت پرواز‌های مقاصد زیارتی و سیاحتی مانند کیش و مشهد را از قبل به چارترکننده فروخته اند لذا چارترکننده قیمت این بلیت‌ها را با نرخ بالا به مسافران می‌فروشد که نتیجه سیاست سرکوب نرخ از سوی دولت است.

اسعدی سامانی درباره پرواز‌های نوروزی ۱۴۰۲ گفت: برای تعطیلات نوروز پیش رو به دلیل بحران زلزله ترکیه و همچنین افزایش نرخ ارز، تقاضای سفر‌های خارجی کاهش یافته است و مردم به سفر‌های داخلی روی آورده اند؛ بیشتر کسانی که پیش از این با اتوبوس یا قطار به سفر می‌رفتند به دلیل پایین بودن قیمت بلیت هواپیما به سفر‌های هوایی روی آورده اند لذا این عدم توازن عرضه و تقاضا سبب افزایش قیمت بلیت و سوء استفاده چارترکنندگان شده است.

وی تأکید کرد: برای تعطیلات نوروز سال آینده ایرلاین‌ها موظف به عرضه بلیت با نرخ قبلی هستند؛ اما باید دید آیا برای بعد از تعطیلات افزایش نرخ بلیت خواهیم داشت یا خیر.

این فعال صنعت هوانوردی درباره ناوگان هوایی کشور اظهار داشت: شرکت‌های هواپیمایی سعی می‌کنند تا قبل از پیک‌های پروازی مانند ایام نوروز، هواپیما‌ها را چک و بازرسی و تعمیر کنند که این کار انجام شده است و عمده شرکت‌های هواپیمایی برای تعطیلات نوروز هواپیما‌های خود را سر خط آورده اند.

انتهای پیام/

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما