وزرای خارجه ایران و عربستان به زودی دیدار خواهند کرد

وزیر خارجه عربستان گفت: به زودی با وزیر خارجه ایران ملاقات خواهم کرد.

وزرای خارجه ایران و عربستان به زودی دیدار خواهند کرد

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از سی ان ان - فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، در سخنانی به روزنامه الشرق الاوسط که توسط شبکه سعودی (الاخباریه. نت) منتشر می‌شود، گفت: «بر اساس توافق به عمل آمده، به زودی با وزیر امور خارجه ایران دیدار خواهم کرد.»

به گزارش (الاخباریه) وی تاکید کرد که "کار برای از سرگیری روابط دیپلماتیک طی دو ماه آینده انجام خواهد شد. "

وزیر امور خارجه عربستان سعودی تاکید کرد "شواهدی بر تمایل مشترک ما برای حل این مشکل از طریق ارتباط و گفتگو از طریق ابزار‌های صلح آمیز و ابزار‌های دیپلماتیک است و ما در عربستان سعودی امیدواریم صفحه جدیدی با ایران باز کنیم و افق‌های همکاری را افزایش دهیم. راهی که تأثیر مثبتی بر تحکیم امنیت و ثبات و پیشبرد توسعه و رفاه، نه تنها در کشور‌های ما، بلکه در کل منطقه خواهد داشت. "
بر اساس بیانیه مشترک، عربستان سعودی و ایران روز جمعه توافقی را برای از سرگیری روابط دیپلماتیک بین خود و بازگشایی سفارت‌های دو کشور ظرف مدت حداکثر دو ماه اعلام کردند.
در پاسخ به ابتکار رئیس جمهور چین شی جین پینگ و در توافق با رهبران پادشاهی عربستان سعودی و ایران و تمایل آن‌ها برای حل اختلافات، این توافق پس از میزبانی چین در مذاکرات عربستان و ایران از ۶ تا ۱۰ مارس به دست آمد.
گفتنی است که توافق برای احیای روابط دیپلماتیک پادشاهی عربستان سعودی و ایران پس از ۵ دور مذاکره در بغداد تحت نظارت دولت عراق و دور‌های دیگر در سلطان نشین عمان حاصل شد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما