ورود به دریای خزر ممنوع شد / دلایل ممنوعیت حضور در سواحل شمالی

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: با توجه به افزایش سرعت وزش باد و رسیدن ارتفاع موج دریا به ۲ متر مسافران از تردد‌های دریایی پرهیز کنند.

ورود به دریای خزر ممنوع شد / دلایل ممنوعیت حضور در سواحل شمالی

به گزارش اقتصاد100، صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران از صدور هشدار سطح نارنجی به ویژه در نواحی ساحلی و شمالی کشور خبر داد و گفت: طی دو روز آینده  شاهد افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا در شهرهای شمالی و سواحل آن‌ها خواهیم بود‌.

به گفته وی افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده ۲۴ تا ۳۶ نات (گاهی بیش از ۴۰ نات) و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا ۱/۷ متر در سواحل و بیش از ۲ متر در فراسواحل را شاهد خواهیم بود.

ضیائیان گفت: در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، در دریای خزر شاهد افزایش ارتفاع موج خواهیم بود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: خطر غرق شدن شناگرها، آسیب به قفس‌ها و احتمال پاره شدن تور‌های صیادی، احتمال خسارت به قایق و شناور‌های کوچک، آسیب به شناور‌های سبک و اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحل و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی را شاهد بودیم.

وی افزود: با توجه به افزایش ارتفاع موج به مسافران توصیه می شود  از فعالیت‌های شیلاتی و تفریحی، تردد شناور‌های سبک، ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر و انجام تمامی فعالیت‌های دریایی پرهیز شود.

او گفت: مسافران طی این  دو روز آینده باتوجه به افزایش ارتفاع موج مسافران از ترددهای دریایی پرهیز کنند. 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما