17 سال زندان نتیجه حضور در تظاهرات

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند دستگاه قضایی این کشور یکی از «عوامل اصلی شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱» را به ۱۷ سال زندان محکوم کرده است.

17 سال زندان نتیجه حضور در تظاهرات

به گزارش اقتصاد100، وب‌سایت شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد هیئت منصفه دادگاه واشنگتن امروز پنج‌شنبه حکم ۱۷ سال زندانِ «جوزف بیگز» از عوامل اصلی «شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱» را اعلام کرد.

به نوشته سی‌ان‌ان جوزف بیگز به علت «مشارکت در توطئه فتنه‌انگیز و تلاش برای جلوگیری از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا به جو بایدن پس از انتخابات ۲۰۲۰» مجرم شناخته شد.

جوزف بیگز از کهنه سربازان آمریکا و از اعضای گروه «پسران مفتخر» و هوادار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکاست.

«تیموتی کلی»، قاضی دادگاه هنگام اعلام صدور حکم به بیگز گفت: «قانون اساسی و قوانین ما به شما حقوق بسیار مهمی می‌دهد که آمریکایی‌ها برای آن جنگیده‌اند و جان خود را از دست داده‌اند و شما خودتان برای دفاع از آن یونیفورم پوشیده‌اید. مردم در سراسر جهان برای این حقوق هر چیزی می‌دهند.»

بنابر گزارش سی‌ان‌ان، دادستان‌ها در ابتدا با این استدلال که «بیگز و همدستانش عمداً خود را در پیشاهنگ خشونت سیاسی در آمریکا قرار دادند و در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ تلاش داشتند مسیر تاریخ آمریکا را تغییر دهند.»، از قاضی دادگاه خواستند تا بیگز را به ۳۳ سال زندان محکوم کند.

در ۶ ژانویه ۲۰۲۱، هواداران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، با هدف جلوگیری از تأیید نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، به ساختمان کنگره حمله کردند و در این ناآرامی‌ها دست‌کم ۵ نفر در درگیری با نیروهای پلیس کشته شدند.

دونالد ترامپ اعتقاد داشت که جو بایدن، رقیب دموکراتش، با تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز اعلام شد، به همین هوادارانش را به تظاهرات خیابانی فراخواند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما