بندر و کشتی برای جام جهانی قطر آماده است

اقتصاد 100 - سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: بخش دریایی پایانه مسافری بندر بوشهر برای جام جهانی قطر آماده شده و پایانه مسافری بین المللی این بندر هم در آبان ماه سال جاری، آماده بهره برداری خواهد بود.

بندر و کشتی برای جام جهانی قطر آماده است

به گزارش گروه حمل و نقل اقتصاد 100، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی که هفته گذشته در راس هیئتی از معاونان خود در حوزه های دریایی و هوایی وارد قطر شد، با خالد بن خلیفه بن عبدالعزیز آل ثانی نخست وزیر قطر و جاسم بن سیف السلیطی وزیر حمل ونقل قطر در دوحه دیدار و مذاکره کرد.

در این دیدار حمل و نقلی که وزیر بازرگانی و رئیس سازمان گردشگری کشور قطر  و مدیر شرکت قطر ایرویز نیرحضور داشتند، افزایش خطوط حمل و نقلی میان دو کشور از جمله در بخش هوایی و  دریایی از اولویت های موربحث و بررسی قرار گرفت و در بخش هوایی توافق شد به تعداد گردشگران ایرانی مجوز پرواز از سوی هر دو کشور صادر شود.

همچنین در بحث حمل و نقل دریایی نیز توافق اولیه برای ایجاد خط کشتیرانی مسافربری صورت گرفت.

کاهش هزینه های سفر تماشاگران ایرانی از دیگر مباحثی بود که به آن پرداخته شد و به صورت کلی مورد توافق واقع شد. 

در این سفر در خصوص امکان سرمایه گذاری کشور قطر مذاکره شد تا در پروژه های زیرساختی حمل و نقلی در ایران خصوصا در پروژه های موجود در بنادر حضور یابند.

وزیر راه و شهرسازی در این مذاکرات دو جانبه، به بررسی جزئیات سفر ایرانی ها به قطر برای حضور در جام جهانی و سهمیه در نظر گرفته شده برای ایران پرداخت.

سازمان بنادر و دریانوردی پیش از این اعلام کرده بود که برای سفر دریایی به قطر شرکت کشتیرانی والفجر کشتی کاتاماران را آماده جابه جایی مسافر کرده است و همزمان دو فروند شناور کروز در بخش خصوصی برای این کار اعلام آمادگی کرده اند و تا آبان ماه این سه شناور بزرگ آماده جابه جایی مسافران خواهند بود.

همچنین بخش دریایی پایانه مسافری بین المللی دریایی بندر بوشهر به منظور پشتیبانی از جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال آماده شده و پایانه مسافری بین المللی دریایی این بندر هم در آبان ماه سال جاری، آماده بهره برداری خواهد بود.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما