سوپر جت های جدید به ایرلاین های روسی اضافه می شوند

اقتصاد 100 - دولت روسیه بودجه بخش دولتی « توسعه صنعت هوانوردی » را نسبت به سال گذشته کاهش داد و برای حرکت به سمت بومی و تجاری سازی بیشتر این صنعت تلاش می کند .

سوپر جت های جدید به ایرلاین های روسی اضافه می شوند

به گزارش گروه حمل و نقل اقتصاد 100، دولت روسیه بودجه بخش دولتی « توسعه صنعت هوانوردی » را نسبت به سال گذشته کاهش داد و برای حرکت به سمت بومی و تجاری سازی بیشتر این صنعت تلاش می کند .  

به گزارش پارلمانسکایا گازتا، اوگل بوچارف معاون وزیر صنعت و تجارت این کشور با اعلام این مطلب در نشست بودجه و مالیات کمیته دومای دولتی روسیه در 21 اکتبر با اعلام این خبر گفت :  بهینه سازی اجرای برنامه های دولت و همچنین کاهش یارانه برای صنعت هوانوردی از دلایل اصلی کاهش این بودجه است اما تمامی شاخص های صنعت هوا نوردی این کشور حفظ شده است . 

نماینده وزارت صنعت و تجارت روسیه خاطر نشان کرد : بر اساس دستورالعمل رئیس جمهور، برنامه جامع توسعه صنعت حمل و نقل هوایی اتخاذ شده است که شامل شاخص های وزارت حمل و نقل است و این برنامه  با شرکت هایی که تامین کنندگان اصلی هواپیما تا سال 2030 هستند هماهنگ شده است. 

تولید شناورهای داخلی MS-21-300، سوخو سوپرجت نیو، Tu-214 و هواپیمای منطقه ای بایکال با حداکثر جایگزینی وارداتی واحدها از جمله موتورهای روسی نیز در حال افزایش است.

کارشناسان بر این باورند که روسیه به سمت تجاری سازی بیشتر صنعت هوانوردی خود حرکت می کند . 

پیشتر نیز دولت روسیه از برنامه سرمایه گذاری ۱۴.۵ میلیارد دلاری در صنعت هوانوردی این کشور تا پایان دهه جاری به منظور افزایش سهم هواپیماهای تولید داخل خبر داد.

روسیه برای بومی سازی تولید هواپیما تلاش می کند، اما تنها هواپیمای سوپرجت سوخو در داخل روسیه تولید انبوه می شود و بخش قابل توجهی از اجزای آن از جمله قطعات اصلی موتور وارد می شود.

طبق برنامه در نظر گرفته شده، خطوط هوایی روسیه باید تا سال ۲۰۳۰ حدود یک هزار هواپیمای جدید تولید داخل دریافت کند.

این تصمیمات به دنبال اتخاذ تحریم های شرکت های غربی بعد از جنگ روسیه و اوکراین اتخاذ شد.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما