تب کریمه کنگو 3 کشته و 60 مبتلا در کشور به جای گذاشت

اقتصاد ۱۰۰-بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان تاکنون ۶۰ نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده اند که متاسفانه سه نفر فوت کردند، بنابراین انتظار می رود هموطنان نکات بهداشتی را رعایت کنند.

تب کریمه کنگو 3 کشته و 60 مبتلا در کشور به جای گذاشت

 امین اسدی، مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: با توجه به اینکه شرایط تشخیص و درمان بیماری تب کریمه کنگو (مشترک بین انسان و دام) در کشور مهیا شده است، اما رعایت اصول بهداشتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: این بیماری با رعایت اصول بهداشتی مذکور شامل حذف کنه ناقل بیماری از طریق سمپاشی و حمام دادن دام ها و سمپاشی و ضدعفونی اماکن دامی طبق نظر دامپزشکی، خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام، خودداری از تماس غشاهای مخاطی بدن (نظیر چشم و دهان) با ترشحات و خون دام آلوده است.

اسدی اضافه کرد: این بیماری از طریق خودداری از کشتار دام در محل های غیرمجاز، تهیه گوشت مورد نیاز از محل های مطمئن و تحت نظارت دامپزشکی، نگهداری گوشت تازه دام به صورت کامل به مدت ۲۴ ساعت در در مای ۲ تا ۴ درجه سانتیگراد. (دمای یخچال)، روش های حفاظت شخصی در تماس با ترشحات و خون حیوان (پوشیدن دستکش، لباس بلند، چکمه، ماسک و عینک)، اجتناب از خوردن جگر خام ونیم پخته قابل کنترل است.

اسدی گفت: ویروس در برابر حرارت حساس است، بنابراین پختن گوشت باعث از بین رفتن آن می شود.

وی خاطر نشان کرد: تولیدکنندگان و افرادی که در کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی کار می‌کنند، در صورت ایجاد هرگونه زخم یا جراحت جلدی در حین کشتار و با بروز علائم بیماری، سریعا به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : قیمت طلا و سکه در شروع چهارمین روز هفته با افزایش بازگشایی شد.

اخبار سلامت

سینما در سینما